Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Echo Investment wyniósł w I kwartale blisko 32 mln zł

Udostępnij

Start budowy sześciu nowych projektów - w tym wielofunkcyjnej inwestycji Fuzja w Łodzi, zamknięcie sprzedaży budynku Biur przy Bramie w Browarach Warszawskich, sprzedaż 351 mieszkań, zakup gruntów pod ponad 75 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej i biurowej – to podsumowanie działalności operacyjnej ECH (ECHO) w pierwszym kwartale 2019 r. Wypracowany w tym czasie zysk netto wyniósł blisko 32 mln zł.

Wartość projektów mieszkaniowych i komercyjnych w budowie wzrosła w pierwszym kwartale o 13%, co jest zgodne ze strategią rentownego wzrostu. Zysk netto był głównie rezultatem wzrostu wartości projektów w budowie, a także zaksięgowania sprzedaży mieszkań przekazanych klientom, otrzymane czynsze z wynajmu biurowców O3 Business Campus III w Krakowie oraz Biur przy Bramie w Browarach Warszawskich, a także katowickiego Libero. Wartość aktywów grupy na 31 marca 2019 r. wyniosła blisko 4,4 mld zł.

- Utrzymujemy bardzo stabilną sytuację finansową i niski współczynnik zadłużenia aktywów netto, który na 31 marca 2019 r. wyniósł 25%. Cieszymy się z zaufania instytucji finansowych, które od początku roku udzieliły nam kredytów inwestycyjnych na budowę dwóch projektów biurowych, a także zainwestowały w nasze obligacje o wartości 100 mln zł. Grupa utrzymuje wysoki stan gotówki – 471 mln zł na koniec pierwszego  kwartału. Sukcesywnie poprawiamy również strukturę naszego długu, by nasze przepływy finansowe były silne i stabilne w długim okresie – mówi Maciej Drozd, wiceprezes Echo Investment ds. finansowych.

Echo Investment skupia się na budowaniu wielofunkcyjnych, kompleksowych projektów, nowych fragmentów miast, które zachęcają ludzi do mieszkania w nich, pracowania i spędzania tam wolnego czasu. Takie inwestycje stanowią dziś blisko połowę projektów w budowie i przygotowaniu.

- Wszystkie budynki naszego flagowego projektu Browary Warszawskie są na różnych etapach prac budowlanych, lub są gotowe. Zapewniam, że w drugiej połowie 2020 r. cały ten kwartał, łącznie z ulicami, ogólnodostępnymi placami, zielenią i miejscami publicznymi, będzie gotowy i zostanie zwrócony Warszawie i jej mieszkańcom. W pierwszym kwartale rozpoczęliśmy budowę wielofunkcyjnego projektu Fuzja przy ul. Tymienieckiego w Łodzi. Podczas marcowych targów nieruchomościowych MIPIM w Cannes, zaprezentowaliśmy nasz pomysł na kolejny, znaczący fragment Warszawy – projekt Towarowa 22. Pracujemy nad nim wspólnie z renomowanym, światowym studiem architektonicznym BIG Architects – mówi Nicklas Lindberg.

Oferta mieszkaniowa spółki jest sukcesywnie powiększana. Sprzedaż mieszkań utrzymuje się na dobrym poziomie, nieco wyższym niż zanotowana w pierwszym kwartale 2018 r. Liczba 351 sprzedanych lokali plasuje Echo Investment na szóstym miejscu wśród deweloperów mieszkaniowych notowanych na polskiej giełdzie.

- Mamy jednak apetyt na zwiększanie udziałów w rynku, żeby osiągnąć zapowiadany wcześniej cel sprzedaży 2 tys. mieszkań w 2020 r. Przez pierwsze trzy miesiące roku rozpoczęliśmy budowę 542 mieszkań w Poznaniu i Łodzi, a do końca roku do oferty wprowadzimy jeszcze ok. 1,7 tys. lokali. W całym roku zamierzamy sprzedać około 1,3 tys. lokali i przekazać klientom ok. 1,25 tys. mieszkań – mówi Nicklas Lindberg.

Od początku roku spółka rozpoczęła budowę biurowców React w Łodzi i Moje Miejsce II w Warszawie, które łącznie będą miały około 32 tys. mkw. powierzchni najmu, a jeszcze do końca roku rozpocznie budowę projektów we Wrocławiu i Gdańsku. Łączna powierzchnia biurowców rozpoczętych w całym 2019 r. wyniesie więc 100 tys. mkw. Rynek biurowy jest bardzo atrakcyjny dla międzynarodowych inwestorów, co pokazują zawierane transakcje. Potwierdzeniem tego jest m.in. sprzedaż w marcu Biur przy Bramie, pierwszego biurowca kompleksu Browarów Warszawskich za 76,5 mln EUR. Krakowski budynek O3 Business Campus III jest również przedmiotem przedwstępnej umowy sprzedaży, która powinna się zamknąć w tym roku.

Tydzień temu Echo Investment razem ze swoim partnerem EPP, świętowało otwarcie Galerii Młociny w Warszawie. Tylko przez pierwsze cztery dni odwiedziło ją ponad 220 tys. klientów.

- Galeria jest wynajęta przez świetne marki handlowe, które przygotowały odświeżone bądź zupełnie nowe koncepty swoich sklepów. Magnesem dla klientów jest świetna strefa gastronomiczno-rozrywkowa, która zajmuje około 6 tys. mkw. na najwyższym piętrze. Wierzymy, że Galeria Młociny stanie się miejscem w którym spędzać czas będą mieszkańcy Bielan, jak i znaczna część z 24 milionów pasażerów węzła przesiadkowego Młociny – mówi Nicklas Lindberg.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus