Klabater, wydawca i producent gier wideo wejdzie na rynek chiński. Spółka podpisała umowę z firmą CE-Asia Hong Kong Limited, dzięki czemu będzie mogła prowadzić sprzedaż wybranych tytułów na jednym z największych rynków gamingowych na świecie. Gry Klabatera będą dostępne na popularnej w Azji platformie SONKWO.

- Umowa podpisana z chińskim partnerem to dla nas możliwość zaistnienia na bardzo ważnym rynku gier, który ma do zaoferowania olbrzymie możliwości rozwoju. Jako jedna z niewielu polskich spółek gamingowych, wprowadzimy do Chin wybrane tytuły: Heliborne, Apocalipsis, Roarr! The Adventures of Rampage Rex, Alice VR oraz Regalia: Of Men and Monarchs. Gry z naszego portfolio będą dostępne na platformie SONKWO oferującej chińskim graczom legalne kopie popularnych zagranicznych gier. – informuje Łukasz Mach, dyrektor marketingu w spółce Klabater SA.

CE-Asia Hong Kong Limited to działająca od 20 lat chińska firma, zajmująca się wydawaniem i dystrybucją gier wideo. Zapewnia wydawcom i twórcom gier dystrybucję cyfrową na rynkach azjatyckich, marketing i promocję wybranych tytułów. – SONKWO to platforma dedykowana azjatyckim rynkom. Współpraca tu wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku Steama lub GOG-a. W Chinach ważne jest znalezienia miejscowego partnera, który w imieniu producenta zgłosi gry do akredytacji cenzury, zanim trafią do dystrybucji. To wymagająca procedura, ale dzięki takiemu wsparciu trafimy do tysięcy graczy, którzy nie używają zachodnich kanałów sprzedażowych. – dodaje Łukasz Mach.

Rynek gier wideo warty jest ok. pół biliona złotych i z każdym rokiem rośnie. Państwami o najwyższej wartości rynku gier pozostają Chiny (34,4 mld USD) oraz Stany Zjednoczone (31,5 mld USD).