Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ponad 190 tys. prenumeratorów Wyborcza.pl na koniec maja 2019 r.

Udostępnij

Na koniec maja 2019 r. liczba aktywnych prenumeratorów Wyborcza.pl wyniosła 192 415 – to kolejny sukces w rozwoju subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej”, która w maju br. uroczyście obchodziła 30. urodziny. Wzrost liczby prenumeratorów dziennik zawdzięcza m.in. zmianom w ofercie online, świetnym materiałom dziennikarskim, rosnącej popularności aplikacji mobilnej i wzmocnieniu zespołu ds. rozwoju subskrypcji cyfrowych.

Ponad 190 tys. – tyle było aktywnych subskrypcji Wyborcza.pl na koniec maja br. Tym samym w ciągu ostatnich 5 miesięcy, czyli od końca grudnia 2018 r., liczba cyfrowych prenumeratorów treści dziennika zwiększyła się o kolejne 21 865 (13-proc. wzrost ze 170 tys.). Co więcej, w maju 2019 r. – miesiącu 30-lecia „Gazety Wyborczej” – odnotowano najwyższą w dotychczasowej historii dziennika sprzedaż subskrypcji Wyborcza.pl; aż połowę z nich zakupiono w formie transakcji autoodnawialnych. W połączeniu ze średnim rozpowszechnianiem papierowego wydania na poziomie 101 000 egzemplarzy oznacza to dziennie średnio ponad 290 000 sprzedanych dostępów do treści „Gazety Wyborczej”.

Dzisiejsza „Gazeta Wyborcza” dociera do największego od lat grona czytelników – mamy 192 tys. prenumeratorów cyfrowych, w ciągu miesiąca nasi czytelnicy kupują ponad 2,4 mln egzemplarzy papierowego wydania „Gazety Wyborczej”, internauci polubili profil dziennika w mediach społecznościowych niemal 1,5 mln razy, a ponad 8 mln użytkowników odwiedza Wyborcza.pl. To pokazuje, że prawdziwe dziennikarstwo jest bardzo potrzebne. Cieszymy się, że tak wiele osób wybiera naszą gazetę codziennie, także w internecie, i jest gotowych płacić za dostęp do treści Wyborcza.pl – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Do świetnych wyników „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl odnotowanych w maju br. przyczyniły się m.in. wprowadzone w lutym zmiany w ofercie cyfrowej. Wzbogaciła się ona m.in. o prenumeratę „rodzinną”, czyli dostęp do treści Wyborcza.pl dla 3 wybranych przez subskrybenta osób, możliwość czytania „Gazety Wyborczej" w wygodnym czytniku – w układzie jak w wersji drukowanej, a także dzielenia się artykułami z bliskimi poprzez linki do odblokowanych stron. Oprócz tego wszyscy prenumeratorzy mogą korzystać z aplikacji mobilnej Wyborcza.pl – w ciągu kilku miesięcy zespół dziennika odnotował znaczący wzrost subskrybentów aplikacji w sklepach iTunes i Google Play (o ponad 144% w stosunku do grudnia 2018 r.), związany zwłaszcza z intensyfikacją działań marketingowych i szeregiem usprawnień technologicznych.

Przełomowe dla wyników „Gazety Wyborczej” w obszarze cyfrowym jest też wyraźniejsze postawienie na prenumeratę autoodnawialną. W ten sposób Wyborcza.pl zyskuje coraz większe grono stałych czytelników, którzy mogą cieszyć się z tańszego dostępu do treści niż w przypadku zakupu jednorazowego (19,90 zł co miesiąc zamiast 25 zł w pakiecie podstawowym i 29,90 zł co miesiąc zamiast 39 zł w pakiecie Premium).

Bardzo istotne dla wyników „Gazety Wyborczej” pozostają publikowane przez dziennik unikalne treści. W pierwszych miesiącach 2019 r. redakcja przygotowała artykuły, które odbiły się głośnym echem w polskim społeczeństwie, były szeroko komentowane i znalazły uznanie wśród czytelników. To m.in. seria śledztw dotyczących działek Mateusza Morawieckiego czy wywiad o przemocy domowej z aktorką Weroniką Rosati. Czytelnicy docenili także zaangażowanie redakcji w opisywanie strajku nauczycieli, chętnie subskrybowali specjalny newsletter i decydowali się na prenumeratę solidarnościową. W efekcie zespół „Gazety Wyborczej” przekazał 200 tys. zł ze sprzedaży subskrypcji cyfrowych na nauczycielski komitet strajkowy. - Ten rok to czas triumfu rzetelnego, zaangażowanego dziennikarstwa, co naturalnie wpływa na wzrost liczby subskrypcji cyfrowych – podkreśla Danuta Breguła, dyrektorka strategii online „Gazety Wyborczej”. 

Siłą Wyborcza.pl jest dobra selekcja najważniejszych informacji. Jesteśmy serwisem newsowym, ale nie zasypujemy naszych czytelników tematami błahymi ani zbędnymi. Bardzo ważna jest dla nas różnorodność treści, dlatego oprócz polityki czy ekonomii, dużo miejsca poświęcamy na artykuły o zdrowiu, związkach, rodzicielstwie oraz rozrywce. Uważnie śledzimy dane dotyczące preferencji naszych prenumeratorów. Widzimy, że bardzo cenią nasze zaangażowanie w obronę demokracji i środowiska naturalnego. W najbliższych miesiącach planujemy intensywną kampanię związaną z katastrofą klimatyczną. W tym celu powołaliśmy w Wyborcza.pl specjalną grupę dziennikarzy i redaktorów – mówi o swoich zadaniach Aleksandra Sobczak, która została szefową serwisu Wyborcza.pl w maju br.

Z myślą o jeszcze szybszym i sprawniejszym rozwoju biznesu subskrypcyjnego w maju br. w zespole strategii online „Gazety Wyborczej” zostały utworzone nowe stanowiska. Mateusz Szaniewski, dotychczas prowadzący zespół ds. mediów społecznościowych „Gazety Wyborczej”, został kierownikiem marketingu subskrypcji cyfrowych. Z kolei Katarzyna Ostrowska i Maksymilian Salski objęli stanowiska kierowników wzrostu subskrypcji cyfrowych. 

Po kilku latach przeprowadzanej z sukcesami transformacji „Gazety Wyborczej” skupiamy się przede wszystkim na wzroście jakościowym, czyli trafianiu do potencjalnych prenumeratorów z tak dobrą ofertą, żeby chcieli z nami zostać na lata. Koniecznością jest więc specjalizacja na każdym etapie – począwszy od budowania solidnej, wartościowej oferty i wzmacniania zaangażowania czytelników, poprzez zaawansowane działania w marketingu digitalowym oraz zwiększanie poziomu utrzymania i satysfakcji prenumeratorów, po wprowadzanie kolejnych przydatnych funkcjonalności. Fundamentalna jest też ścisła współpraca z dziennikarzami i redaktorami w całej Polsce. Nieustannie eksperymentujemy, czerpiąc inspiracje zarówno od podobnych nam wydawców zagranicznych, osiągających spektakularne wyniki, ale również z rynku e-commerce, reklamy czy usług streamingowych – mówi o rozszerzaniu kompetencji zespołu Danuta Breguła.

Stale rosnące grono prenumeratorów Wyborcza.pl oznacza także większą atrakcyjność oferty dziennika dla reklamodawców. Subskrybenci to bowiem grupa bardziej świadomych odbiorców niż tzw. jednorazowi czytelnicy – konsumują o wiele więcej treści i reklam. Dodatkowo dotarcie z materiałami do prenumeratorów pozwala prawie całkowicie wyeliminować ruch botów i internetowe oszustwa, o których coraz częściej wspominają przedstawiciele rynku reklamy.

Sukces rozwoju modelu subskrypcyjnego Wyborcza.pl jest jednym z celów strategicznych Grupy AGO (AGORA), a przy tym pozwala zespołowi dziennika umacniać swoją pozycję lidera cyfryzacji prasy w Polsce, a także na świecie. Już na koniec 2018 r., z wynikiem 170 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych, „Gazeta Wyborcza” znalazła się na 15. miejscu zestawienia FIPP, czyli organizacji skupiającej wydawców prasy z całego świata, wyprzedzając m.in. takie tytuły, jak "New Yorker" (167 tys. subskrybentów), "Corriere della Sera" (133 tys.), "Le Figaro" (110 tys.) i "Süddeutsche Zeitung" (66 tys.).

Od początku czerwca br. trwa kampania wizerunkowa „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl pod hasłem „Co pokolenie, to Wyborcza”. Nowoczesne, angażujące kreacje reklamowe, które prezentowane m.in. w telewizji, kinach i internecie, przypominają, że redakcja już od 30 lat towarzyszy różnym pokoleniom i zmianom zachodzącym w Polsce. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus