Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Legimi osiągnęła próg emisyjny oferowanych obligacji

Udostępnij

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, oferuje dwuletnie obligacje serii U z oprocentowaniem na poziomie 9,5%. Zapisy można składać do 9 lipca. Na dzień dzisiejszy spółka osiągnęła już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi zamierza pozyskać 4 mln zł, które przeznaczy na rozwój i promocję Legimi 3.0 oraz refinansowanie zadłużenia.

Legimi oferuje dwuletnie obligacje serii U, o wartości nominalnej 1 000 zł każda i łącznej wartości do 4 mln zł. Oprocentowanie obligacji będzie stałe w wysokości 9,5%, wypłacane co 3 miesiące. Obligacje zostaną wprowadzone na Catalyst. Oferującym papiery wartościowe jest Dom Maklerski INC. Zabezpieczeniem obligacji jest zastaw rejestrowy na zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki o zmiennym składzie, stanowiących całość gospodarczą do wysokości 150% wartości nominalnej obligacji oraz oświadczeniem o poddaniu się egzekucji (art. 777 KPC). Więcej informacji na temat bieżącej emisji pod adresem www.legimi.pl/obligacje

- Zaoferowaliśmy inwestorom dwuletnie obligacje z atrakcyjnym kuponem wynoszącym 9,5%. Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, na dzień dzisiejszy osiągnęliśmy już próg emisyjny w postaci zapisów na poziomie 800 tys. zł. Legimi, dzięki poprzednim projektom kapitałowym, dysponuje unikalną bazą ok. 500 inwestorów indywidualnych, którą będziemy chcieli powiększyć m.in. poprzez trwającą ofertę obligacji. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Spółka na początku czerwca uruchomiła Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od zera platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona Legimi ma podnieść poziom satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziom konwersji nowych użytkowników.

- Kapitał pozyskany z trwającej emisji obligacji zamierzamy przeznaczyć na rozwój i promocję Legimi 3.0. Nowa odsłona Legimi przede wszystkim skupia się na potrzebach i wygodzie użytkownika. Postawiliśmy na nowoczesny design, wpisujący się w najnowsze standardy branży technologicznej, który połączyliśmy z odświeżeniem identyfikacji wizualnej marki. Środki pozyskane od obligatariuszy zamierzamy przeznaczyć także na refinansowanie zadłużenia. W tym miejscu chciałbym jasno podkreślić, że Legimi nie ma problemów płynnościowych i terminowo reguluje swoje zobowiązania, czego najlepszym przykładem jest wykup wszystkich czerwcowych obligacji w kwocie 1,95 mln zł. – dodaje Mikołaj Małaczyński

Legimi od 10 lat z powodzeniem działa na rynku e-książki, gdzie bezapelacyjnie zyskało pozycję jednego z liderów na rynku polskim. Obecnie spółka rozwija działalność również na bardzo perspektywicznym rynku niemieckim, gdzie systematycznie buduje swoją pozycję pod marką Legimi, a pod koniec maja przejęła 100% udziałów w spółce Readfy GmbH – wiodącą, na rynku niemieckim, aplikację do czytania e-książek w modelu freemium. W 2018 r. Legimi wypracowało 11 287 tys. zł przychodów, co oznacza 59% wzrost rdr. Zwiększając w tym samym okresie liczbę abonentów o 64% rdr., która wynosiła na koniec 2018 r. 33,6 tys.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus