Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ergis chce zwiększać sprzedaż folii nanoErgis o 30% rocznie

Udostępnij

EGS (ERGIS) liczy na zwiększanie sprzedaży zaawansowanej technologicznie folii nanoErgis o 30% rocznie, dzięki inwestycji w nową linię produkcyjną, poinformował prezes Tadeusz Nowicki. Spółka planuje utrzymywać roczny capex na dotychczasowym poziomie ok. 30 mln zł rocznie.

Obecnie sprzedaż produktów sygnowanych jako nanoErgis stanowi około 30%, sprzedaż najprostszych folii 20%, a pozostałą część stanowią produkty wykorzystujące elementy nano.

"Naszym celem jest sprzedawać jak najwięcej folii jako nanoErgis. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ilość sprzedanej folii tego typu wzrosła o 30%. Chcielibyśmy zachować to tempo wzrostu" - powiedział Nowicki podczas konferencji prasowej.

Cel ma być realizowany m.in. dzięki inwestycji w budowę linii do produkcji folii wielowarstwowej w Oławie, realizowanej kosztem do 30 mln zł. Jej uruchomienie planowane jest w II półroczu 2017 r.

Dzięki uruchomieniu linii spółka zwiększy maksymalne moce produkcyjne o 17 tys. ton wobec obecnych maksymalnych mocy na poziomie 47 tys. ton.

Około połowa kwoty inwestycji będzie zaliczona do nakładów poniesionych w 2016 r., wyniosą więc one nieco ponad 30 mln zł.

"Około 12-15 mln zł przeznaczamy rocznie na capex odtworzeniowy. Model spółki zakłada średnio 30 mln zł capeksu rocznie" - powiedział prezes.

Grupa Ergis jest liderem przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa specjalizuje się w produkcji opakowań do żywności (folie i laminaty barierowe na bazie PVC i PET, drukowane laminaty wielowarstwowe) oraz opakowań przemysłowych (folie stretch z LLDPE oraz taśmy spinające z PET). Oprócz tego Ergis jest m.in. producentem folii do pakowania leków, folii hydroizolacyjnych oraz granulatów z PVC.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus