Movie Games, notowany na NewConnect producent i deweloper gier na PC, PS4, XBOX One i Nintendo Switch wypracował w pierwszej połowie roku blisko 2,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi 34 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2018 roku. W pierwszej połowie 2019 zysk z działalności operacyjnej wyniósł blisko 0,74 mln zł i był o 84 proc. wyższy niż w pierwszym półroczu 2018. Spółka kończy obecnie prace nad The Beast Inside, tytuł trafi na rynek jeszcze w III kwartale br.

- Wypracowane przez Movie Games wyniki w pierwszym półroczu 2019 roku są zgodne z naszymi założeniami, przyjęty na początku roku plan wykonaliśmy w 100 proc. W ostatnich miesiącach konsekwentnie realizowaliśmy politykę optymalizacji kosztów, jednocześnie generowaliśmy przychody z gier wydanych wcześniej, w tym np.: Lust For Darkness, czy Plane Mechanic Simulator. Przed nami długo oczekiwana przez graczy premiera – The Beast Inside. Grę  planujemy wypuścić jeszcze w III kwartale br. –   informuje Tomasz Supeł, dyrektor finansowy MOV (MOVIEGAMES).

Gra The Beast Inside w kwietniu 2018 roku zebrała ponad 83,7 tys. CAD na Kickstarterze, generując jednocześnie duże zainteresowanie pośród społeczności graczy, a także mediów branżowych na całym świecie. Twórcą gry jest Illusion Ray, studio specjalizujące się m.in. w produkcji filmów, które doświadczenie przy tworzeniu gier zdobywało m.in. w Farm 51 czy Fuero Games.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu prac nad Beast Inside. To niezwykły tytuł, który łączy w sobie cechy klasycznego horroru oraz niepokojącego thrillera. Wyjątkowa historia, która z pewnością przyprawi graczy o dreszcze, a także wysoka jakość wykonania to ogromne atuty tej produkcji. Poziom wishlisty dynamicznie rośnie, spodziewamy się, że w dniu premiery gry, liczba chętnych użytkowników, którzy zechcą ją nabyć będzie znacznie większa. – informuje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

W sierpniu Movie Games zdecydowało o rozpoczęciu działalności portingowej (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania). Spółka będzie zajmowała się głównie portingiem gier, których jest wydawcą lub producentem. Pierwszym projektem w modelu portingowym będzie Plane Mechanic Simulator. Movie Games zakłada również produkcję gier dedykowanych wyłącznie Nintendo Switch na dalszym etapie rozwoju spółki.

- Mamy właściwe kompetencje i duże doświadczenie, które na obecnym etapie pozwalają nam na dywersyfikację działalności – poza produkcją i wydawnictwem gier, od teraz będziemy je także dostosowywać technologicznie do wymagań konkretnej platformy. W pierwszej kolejności zajmiemy się portingiem gier własnych, ale w dłuższej perspektywie chcemy rozwinąć tę usługę także na rzecz innych studiów. Patrząc na dotychczasowe sukcesy naszych produkcji na Nintendo Switch - Lust for Darkness czy VSR: Void Sapce Racing, wierzymy, że obszar portingowy przyniesie nam dodatkowe przychody dla spółki. – informuje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games