Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Niższy zysk netto Wirtualna Polska Holding w II kwartale 2019 r.

Jacek Świderski
Jacek Świderski
Udostępnij

Rosnąca liczba użytkowników, rozwój oferty reklamowej i e-commerce pozwoliły WP umocnić się na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych. Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. półroczu 2019 roku miała ponad 335 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o 34% w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.

WPL (WIRTUALNA) kontynuuje strategię wzmacniania działalności mediowej oraz rozwoju spółek e-commerce. Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o 34% i sięgnęły 335 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł prawie o jedną piątą, zysk netto wyniósł 22,8 mln złotych. W pierwszym półroczu 2019 roku WP osiągnęła również dobre wyniki na rynku reklamy.

 Opublikowane w ostatnich dniach wyniki rynku reklamy w Polsce – badania AdEX – cieszą nas z dwóch powodów. Po pierwsze Internet wreszcie przegonił telewizję, po drugie Wirtualna Polska kolejny kwartał rośnie szybciej niż globalni konkurenci – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska rozwija technologie: marketing automation i DAI (Dynamic Ad Insertion). Pozwalają one na dobudowywanie zasięgów i lepszą personalizację reklam, zarówno display, jak i wideo. DAI testowo wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie w Telewizji WP. Według ostatnich analiz wskaźnik viewability reklam wyświetlanych w ten sposób sięga aż 93%.

Prognozy podstawowych pozycji finansowych na najbliższe lata są dostępne dla abonentów Biznesradar Premium na profilu spółki w zakładce PROGNOZY

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,9 mln Polaków.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus