Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W pierwszej połowie 2019 r. CD Projekt wypracował 214,4 mln zł przychodów i 51,7 mln zł zysku netto

Udostępnij

W pierwszej połowie 2019 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto.

– Największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż Wiedźmina 3. To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CDR (CDPROJEKT) ds. finansowych.

Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. W czerwcu po raz drugi w historii Grupy, wypłacona została dywidenda w wysokości 101 mln zł (poprzednio w 2017). Stan gotówki i lokat na koniec okresu sprawozdawczego wyniósł 530 mln zł.

Od strony marketingowej pierwsze półrocze spędziliśmy na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowaliśmy składy pudełek z grą, ogłosiliśmy datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiliśmy preordery. Na samych targach pokazywaliśmy fragment Cyberpunka, który cieszył się ogromnym powodzeniem i przywiózł z tegorocznego E3 85 nagród i wyróżnień– mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT

Prognozy podstawowych pozycji finansowych na najbliższe lata są dostępne dla abonentów Biznesradar Premium na profilu spółki w zakładce PROGNOZY

Podczas targów E3 oraz późniejszego gamescomu, przeprowadzone zostały dziesiątki pokazów fragmentu gry, w których oprócz partnerów biznesowych oraz mediów, mogli uczestniczyć wszyscy odwiedzający targi. W sumie, w trakcie obu wydarzeń grę obejrzało ponad 19 000 osób.

W marcu zapowiedziany został GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana w wersji na smartfony. Jeszcze tej jesieni gra będzie dostępna na iPhone’ach, a w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android. W sierpniu ogłoszona została także data premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się już 15 października tego roku.

Pierwsza połowa roku była również bardzo intensywna dla GOG-a. Zaprezentowana została aplikacja GOG GALAXY 2.0, która ma umożliwić graczom połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier, osiągnięć oraz komunikację ze znajomymi, niezależnie od platform na których grają. Obecnie prowadzone są zamknięte beta testy aplikacji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus