Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL wypracowała w pierwszym półroczu 224,7 mln zł przychodów, o ponad 100% więcej r/r

Udostępnij

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w pierwszym półroczu br. uzyskała 224,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o przeszło 100 proc. r/r. Zysk EBITDA wzrósł o ponad 31 proc. r/r i ukształtował się na poziomie 16,4 mln zł. CDRL koncentruje się na integracji i optymalizacji działalności podmiotów wchodzących w skład Grupy od początku 2019 r.

- Wyniki Grupy CDL (CDRL) po pierwszym półroczu 2019 r., są zgodne z naszymi założeniami i wynikają z prowadzonego procesu optymalizacji Grupy, która jest dużo większa niż jeszcze w ubiegłym roku. Nie obrazują jeszcze pełnego potencjału Grupy, natomiast pierwsze symptomy zmian można zauważyć w wynikach II kwartału, który był istotnie lepszy niż I kwartał. – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL

W II kwartale Grupa CDRL wypracowała 116,7 mln zł przychodów. W tym okresie zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 6,2 mln zł natomiast zysk netto wyniósł 5,2 mln zł. Jest to istotny wzrost względem I kwartału, w którym przychody ukształtowały się na poziomie 108,0 mln zł, a spółka odnotowała stratę netto wysokości 4,9 mln zł. Od początku 2019 roku Grupa przeprowadziła szereg przejęć, które istotnie wpłynęły na zwiększenie skali jej działalności.

Prognozy podstawowych pozycji finansowych na najbliższe lata są dostępne dla abonentów Biznesradar Premium na profilu spółki w zakładce PROGNOZY

Od 1 stycznia 2019 roku CDRL jest większościowym właścicielem w spółce DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Spółka DPM posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

Wraz z początkiem 2019 roku, Grupa CDRL  objęła również pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion oraz 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Koszt zakupu części przejmowanych podmiotów wyniósł odpowiednio, 1,35 mln USD i 8 mln zł. Tym samym Grupa została wzbogacona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki.

- Pierwsze półrocze było dla nas intensywnym okresem pracy nad uporządkowaniem, konsolidacją i kształtowaniem nowego kierunku rozwoju Grupy po dokonaniu przejęć. Wyniki sprzedażowe już potwierdzają słuszność realizowanych projektów, wynik na poziomie zysków wymaga od nas jeszcze trochę pracy. W kolejnych miesiącach będziemy podejmować dalsze działania w kierunku umocnienia pozycji Grupy CDRL zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach. – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus