Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Amica podpisała licencję na sprzedaż urządzeń pod marką Fagor

Udostępnij

Grupa AMC (AMICA), oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor. Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie. Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.

Marka Fagor będzie kolejną w rodzinie znanego producenta AGD, który korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, pomoże jej powrócić na rynki i utrzymać wysoką rozpoznawalność. Będzie to powrót z nowoczesnymi i przemyślanymi produktami, które są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem użytecznych funkcji i ergonomii.

Bardzo dziękuję głównym negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy - powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

W ostatnich latach firma zaakcentowała swoją innowacyjną pozycję wśród producentów AGD, wprowadzając do oferty takie rozwiązania jak BakingPro System™ - podnoszące jakość wypieków i komfort używania piekarnika. Zupełnie nowa konstrukcja komory piekarnika, zapewnia precyzyjną dystrybucję ciepła, stabilną temperaturę i szybki nagrzew. Pieczenie parowe (FullSteam i SoftSteam), pozwala zachować maksimum witamin i cennych mikroelementów w przygotowywanych potrawach. Nowe piekarniki posiadają jedną z największych komór na rynku (pojemność XXL), co przekłada się na możliwość zmieszczenia nawet bardzo dużych pieczeni czy ułożenia większej liczby ciasteczek i muffinów na powierzchni blachy. Kolejną innowacją rozwijaną w produktach Grupy Amica jest funkcja automatycznego otwierania OpenUp!™, która ułatwia życie wszystkim użytkownikom piekarników. Dzięki temu przełomowemu udogodnieniu drzwi otwierają się automatycznie po delikatnym dotknięciu sensora – nawet łokciem. Rozwiązanie to znacząco podnosi komfort i bezpieczeństwo korzystania z piekarnika.

Wśród wielu użytecznych rozwiązań, które dostępne są w urządzeniach należących do marek znajdujących się w portfolio Grupy Amica, warto wymienić pojemniki Vit Control Plus  w lodówkach (spowalniające starzenie produktów) czy ramię natryskowe WaterSpinner  w zmywarkach (pozwalające na optymalne kierowanie strumienia wody w zmywarce i perfekcyjne mycie silnie zabrudzonych naczyń) oraz rozwiązania parowe w nowoczesnych pralkach i suszarkach serii SteamTouch.

Inwestowanie w lokalne marki w Europie jest filarem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Amica strategii HIT2023. Amica przywiązuje bardzo dużą wagę do dywersyfikacji geograficznej i ma duże doświadczenie w rozwijaniu kolejnych brandów na nowych rynkach. W ostatnich latach Amica przejęła m. in. markę CDA w Wielkiej Brytanii.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus