Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe MFO za I półrocze 2019 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody MFO były w I połowie 2019 r. równe 226,5 mln zł wobec 212,2 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik operacyjny spadł w minionym półroczu do 17,2 mln zł z 21,8 mln zł wypracowanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. W I półroczu 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 12,8 mln zł o 6,8% wyższy r/r.

Poniżej pełna treść listu zarządu MFO do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo,

Chciałbym podzielić się z Państwem moimi spostrzeżeniami dotyczącymi dokonań Spółki oraz szans, zagrożeń i perspektyw jej rozwoju w najbliższym okresie.  
 
Pierwsza połowa bieżącego roku, zgodnie z przewidywaniami okazała się trudna. Przychody co prawda rosły i przekroczyły poziom 226,5 mln złotych, ale obniżyły się rentowności i zysk netto osiągnął poziom 12,8 mln złotych.

Rosnące przychody są wynikiem zwiększania wolumenów sprzedaży dzięki poczynionym inwestycjom w nowe moce produkcyjne. Niższe rentowności są przede wszystkim efektem bardzo wysokiej bazy porównawczej (pierwsze półrocze 2018 roku było historycznie rekordowe dla Spółki pod względem rentowności i zysków) ale także wyższych kosztów. Zwłaszcza kosztów wynagrodzeń oraz kosztów energii elektrycznej. Obserwując trudną sytuację na rynku pracy i wiedząc o konieczności wdrożenia PPK, możemy w kolejnych kwartałach spodziewać się dalszego wzrostu kosztów wynagrodzeń.

Po raz pierwszy poziom eksportu wyniósł ponad 58% i znacznie przekroczył poziom sprzedaży krajowej. Wszystkie zaplanowane inwestycje szły zgodnie z harmonogramem. Udało nam się też przeprowadzić dużo zmian organizacyjnych i optymalizacyjnych.

Największe wzrosty odnotowaliśmy w grupie profili specjalnych. Mocno rosła też sprzedaż profili okiennych i spawanych. Co ciekawe prawie cały wzrost w tych grupach produktów nastąpił za sprawą sprzedaży eksportowej. Jedyne spadki zanotowaliśmy w grupie profili GK do suchej zabudowy. Profile te są niemal w całości sprzedawane na rynek krajowy i są mocno związane z branżą budowlano-wykończeniową. Minimalne wzrosty i stosunkowo niskie ceny na te profile dość dobrze obrazują sytuację w branży i szerzej – krajowego rynku okołobudowlanego. Z raportów i analiz rynkowych EULER HERMES widać, że na krajowym rynku budowlanym pogarsza się moralność płatnicza i zwiększa liczba upadłości. Na rynkach eksportowych nie widać oznak spowolnienia popytu.  
 
Planowo i zgodnie z harmonogramem realizujemy strategię rozwoju na lata 2017-2020, obejmującą inwestycje na kwotę ok 38,5 mln PLNzłotych. Inwestycje obejmują zarówno rozbudowę infrastruktury (hale produkcyjne, place magazynowe, zaplecze socjalne dla pracowników produkcyjnych), jak i nowe linie produkcyjne, w tym dwie linie do produkcji profili specjalistycznych i jedną do produkcji profili GK do suchej zabudowy. Dzięki zrealizowaniu inwestycji spółka zamierza zwiększyć moce produkcyjne o ponad 57 tys. ton rocznie, głównie w obszarze profili specjalistycznych, a także lepiej wykorzystać efekt skali.

Zgodnie z przyjętą strategią zamierzamy kontynuować obraną ścieżkę wzrostu poprzez organiczny rozwój Spółki i zwiększanie mocy sprzedażowych oraz rozwijanie pozycji eksportowej.

Z poważaniem

Tomasz Mirski  Prezes Zarządu

Szczegółowe dane finansowe MFO są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus