Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BoomBit z -0,87 mln zł straty netto w II kwartale, zapowiada dalszy rozwój gier GaaS

Udostępnij

BBT (BOOMBIT), międzynarodowy deweloper i wydawca gier na platformy mobilne, podsumowuje I półrocze 2019 roku. Grupa skupiała się na dopracowywaniu i optymalizowaniu gier, które wydała w ostatnich miesiącach oraz będących w fazie soft launch i produkcji. Gry wydane przez BoomBit w formule GaaS (Game as a Service) osiągają coraz lepsze wyniki. W I półroczu Grupa osiągnęła 22,2 mln zł przychodów, z czego 14,0 mln zł w samym II kwartale, co oznacza wzrost o 71% względem I kwartału.

Dynamiczny wzrost przychodów Grupy to efekt zarówno rozwoju i optymalizacji istniejącego portfolio gier (m.in. Darts Clus, Tanks A Lot!), jak i premier nowych tytułów (m.in. Idle Coffee Corp). Jednocześnie na poziomie wyniku operacyjnego i netto BoomBit osiagnął stratę, spowodowaną przede wszystkim ograniczoną ilością wydań nowych gier, przy jednoczesnym istotnym wzroście wydatków na User Acquisition, które przekładają się na wzrost przychodów w dłuższym okresie czasu.  Dodatkowo, w ślad za wyższymi przychodami z gier GaaS, istotnie wzrosły koszty rev share. Grupa poniosła również znaczący wysiłek finansowy i organizacyjny związany z debiutem giełdowym.

- Wydane przez nas gry są cały czas optymalizowane i skalowane. Widzimy potencjał dalszego wzrostu monetyzacji oraz liczby użytkowników, a w konsekwencji również przychodów. Naszym celem jest posiadanie portfolio gier, które będą zarabiać w długim okresie, dlatego dokładamy wszelkich starań by gry były najlepszej jakości już w momencie kierowania ich do szerokiego grona odbiorców. – mówi Marcin Olejarz, prezes BoomBit.

W I półroczu spółka realizowała intensywne prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem oferty publicznej, której zwieńczeniem był debiut na GPW 14 maja br. Wartość oferty wyniosła 35,1 mln zł, a do spółki trafiło 23,2 mln zł.

- Dzięki środkom finansowym pozyskanym z emisji akcji prowadzimy prace rozwojowe nad kolejnymi grami w formule GaaS oraz prowadzimy zintensyfikowane działania w zakresie akwizycji użytkowników. Przynosi to pozytywne efekty w postaci systematycznie rosnących przychodów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak performują nasze gry GaaS. Pracujemy nad kolejnymi tytułami, a dodatkowo rozmawiamy z zewnętrznymi studiami na temat wydania ich gier w tej formule. Spodziewamy się, że dzięki temu w kolejnych miesiącach wzrośnie nasza baza przychodowa, co przełoży się na nasze wyniki finansowe. – dodaje Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.

W sierpniu BoomBit osiągnał najwyższe w historii miesięczne przychody w wysokości 5,5 mln zł, co było efektem m.in. rekordowych przychodów z gry Darts Club. Dodatkowo podpisana w lipcu umowa z ByteDance (TikTok) na dystrybucje gry Idle Coffee Corp daje spółce podstawy do dalszego wzrostu na trudnym rynku chińskim.

Grupa BoomBit to również MoonDrip (projekt joint venture z chińskim Habby, wydawcą m.in. gry Archero) oraz SuperScale, który specjalizuje się w optymalizacji oraz skalowaniu gier. Eksperci SuperScale posiadają unikalne doświadczenie i narzędzia pozwalające na poprawę mechanizmów monetyzacji, akwizycji użytkowników, prowadzenia LiveOps oraz wykorzystania Business Intelligence, a w konsekwencji wzrost przychodów z gier. SuperScale wspiera zarówno tytuły wydawane przez BoomBit, jak i świadczy usługi na rzecz innych, rozpoznawalnych globalnie producentów gier mobilnych. Wyniki tych projektów już niedługo mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki BoomBit.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus