Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Grupy Comperia za I półrocze 2019 r. oraz komentarz zarządu

Udostępnij

Przychody Grupy Comperia były w I połowie 2019 r. równe 13,2 mln zł wobec 13,7 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik operacyjny wzrósł w minionym półroczu do 46 tys. zł z -280 tys. zł wypracowanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. W I półroczu 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 70 tys. zł w porównaniu do -467 tys. zł zysku rok wcześniej.

Poniżej pełna treść komentarza zarządu CPL (COMPERIA) do wyników osiągniętych w I półroczu 2019 r.:

W pierwszym półroczu 2019 Spółka osiągnęła pozytywne wyniki EBITDA na poziomie skonsolidowanym jak i jednostkowym. W pierwszym kwartale udało się osiągnąć założone cele przez Zarząd zarówno w segmencie reklamy efektywnościowej oraz w segmencie dystrybucji ubezpieczeń.  Porównanie podstawowych wielkości z rachunku zysków i strat w podziale na segmenty działalności przedstawia się następująco:  

W segmencie reklamy efektywnościowej zanotowaliśmy znaczny spadek EBITDA w pierwszym półroczu 2019 roku w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego. Tak jak wspominaliśmy w poprzednich raportach okresowych, naszym zdaniem jest to spowodowane wprowadzeniem przepisów RODO. Zauważyliśmy mniejszą skłonność internautów do akceptowania wszystkich wymaganych przez przepisy RODO zgód na przetwarzanie danych osobowych. To zjawisko wpłynęło na niższą liczbę leadów, które mogliśmy pozyskać i negatywnie wpłynęło na przychody. Do pozytywnych zdarzeń należy zaliczyć to, że w odniesieniu do trzeciego i czwartego kwartału 2018 roku, czyli dwóch kwartałów w których obowiązywały nowe przepisy RODO, udało nam się odzyskać rentowność segmentu reklamy efektywnościowej. Działania adaptacyjne, które podjęliśmy i o których informowaliśmy w poprzednich raportach okresowych przyniosły pozytywny skutek. Prowadzimy szereg działań rozwojowych z zamierzeniem wzrostu przychodów i dalszej poprawy rentowności w tym segmencie w kolejnych kwartałach 2019 roku.

Zgodnie z naszymi założeniami segment ubezpieczeniowy w pierwszym półroczu był na granicy rentowności przy bardzo dynamicznym wzroście przychodów. W okresie pierwszego półrocza 2019 roku zanotowaliśmy 69% wzrost przychodów z tytułu dystrybucji ubezpieczeń w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.  W pierwszym półroczu 2019 roku kontynuowaliśmy prace związane z rozwojem projektu ComperiaRaty (dawniej określaliśmy ten projekt jako Fintech). W pierwszym półroczu 2019 roku ponieśliśmy wydatki na realizację projektu ComperiaRaty w łącznej kwocie 1.446 tysięcy złotych, z czego 989 tysięcy złotych zostało skapitalizowane a pozostała część wydatków tj. kwota 457 tysięcy złotych została bezpośrednio odniesiona w rachunek zysków i strat za okres 1 półrocza 2019 roku, co wpłynęło na obniżenie EBITDA Grupy w pierwszym półroczu 2019 roku. Spodziewamy się, że produkcyjne uruchomienie projektu ComperiaRaty nastąpi w czwartym kwartale 2019 roku. Monetyzacja projektu ComperiaRaty będzie miała istotny wpływ na nasze przyszłe wyniki. 

Szczegółowe dane finansowe Grupy Comperia są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus