Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

DRAGO entertainment chce pozyskać blisko 1,6 mln zł z kampanii crowdfundingowej

Udostępnij

DRAGO entertainment, producent gier koncentrujący się na tworzeniu symulatorów, zapowiada przeprowadzenie w połowie października kampanii crowdfundingowej. Spółka chce pozyskać blisko 1,6 mln zł na sfinansowanie modelu, w którym docelowo ma funkcjonować. Chodzi o produkcję własnych tytułów – dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów, z których część została już zapowiedziana oraz dokończenie dużej gry typu FPS/survival. Część środków zostanie przeznaczona także na  rozwój zespołu deweloperskiego.

- Zdecydowaliśmy się na kampanię crowdfundingową z dwóch powodów. Chcemy pokazać jak największej liczbie odbiorców naszą bieżącą działalność i projekty nad którymi aktualnie pracujemy. Zależy nam na zbudowaniu jeszcze przed premierą licznej społeczności graczy wokół naszych produkcji. Nadrzędnym celem kampanii jest oczywiście pozyskanie środków na sfinansowanie modelu, w którym chcemy działać, czyli produkcję własnych tytułów. – informuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

W ramach kampanii DRAGO entertainment chce pozyskać blisko 1,6 mln zł. Większość środków przeznaczy na rozwój własnych produkcji, które w 100 proc. będą stanowić własność studia. Chodzi o dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów. Zapowiedzi trzech z nich – Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband – są już dostępne w sklepie Steam. Spółka chce także  dokończyć i wydać grę typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym. Tytuł zostanie zapowiedziany w IV kw. 2019.

- Celem kampanii jest pozyskanie kwoty ok. 1,6 mln zł, przy czym, minimalna kwota poszukiwanego finansowania to 0,8 mln zł, co pozwoli na częściową realizację naszych celów. Przy osiągnięciu kwoty minimum sfinansujemy nowy model funkcjonowania spółki oraz będziemy chcieli zainwestować środki w rozwój naszego zespołu deweloperskiego. Jeśli osiągniemy próg 1,2 mln zł zwiększymy liczbę portów produkowanych tytułów, rozbudujemy własny dział testowania oraz weźmiemy udział w targach krajowych i zagranicznych, przez co zwiększymy  rozpoznawalności marki DRAGO. – dodaje Joanna Tynor.

W przypadku zebrania kwoty maksymalnej, spółka zamierza przyspieszyć rozbudowę zespołu deweloperskiego, aby znacząco zwiększyć możliwości produkcyjne.

Przez pięć lat DRAGO entertainment współpracowało z jednym z większych europejskich wydawców, były to projekty typu MMORPG, których w tamtym czasie w Polsce nie robiło żadne studio. Pozwoliło to spółce rozwinąć umiejętności zespołu w zakresie produkcji, które teraz chce wykorzystać przy tworzeniu własnych gier. Przy komercjalizacji mniejszych projektów spółka będzie współpracować z MOV (MOVIEGAMES) S.A. – notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier, który jest udziałowcem DRAGO entertainment.

- Poznaliśmy zespół DRAGO entertainment przy okazji współpracy nad Treasure Hunter Simulator, którego jesteśmy wydawcą. Doszliśmy do wspólnego wniosku, że warto tę współpracę kontynuować, przy kolejnych produkcjach. Działalność DRAGO na tyle nam się spodobała, że jako Movie Games postanowiliśmy nabyć w niej udziały. Od kilku miesięcy wspólnie pracujemy nad nowymi kierunkami rozwoju DRAGO i wzbogacamy jej portfolio, aby jak najlepiej wykorzystać wieloletnie doświadczenie członków zespołu w realizacji strategicznych obszarów. – mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Kampania crowdfundingowa spółki rozpocznie się w połowie października.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus