Carbon Studio, jeden z wiodących polskich producentów gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), z początkiem września podpisał umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Produkcja rozpocznie się w ostatnim kwartale 2019 r.

- Warhammer: Age of Sigmar to wyjątkowo popularny świat fantasy, o globalnej rozpoznawalności marki. Bardzo nas cieszy możliwość stworzenia tytułu osadzonego w szeroko znanym uniwersum, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych – to imponujący wynik – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Produkcja tytułu osadzona w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar rozpocznie się w IV kwartale 2019 roku. Środki na jego realizację studio pozyskało z przeprowadzonej w maju br. pierwszej oferty publicznej (IPO). – Otrzymaliśmy od inwestorów 2,7 mln zł, z czego zdecydowana większość zostanie przeznaczona na produkcję wspomnianej gry VR Fantasy, wraz z działaniami marketingowymi oraz promocją. Chcemy, aby tytuł zadebiutował na wszystkich głównych platformach VR-owych. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Z pozyskanych od inwestorów środków Carbon Studio rozpoczęło produkcję rozszerzenia do swojego najbardziej znanego tytułu z serii The Wizards, pod nazwą The Wizards - Dark Times. O zaprezentowanej na tegorocznych targach Gamescom wersji demo gry Spółka zebrała bardzo pozytywne opinie. – W Kolonii mieliśmy okazję gościć przedstawicieli prasy ze Stanów Zjednoczonych, krajów Europy, a także Ameryki Południowej. The Wizards - Dark Times wywołało bardzo pozytywne reakcje wśród odwiedzających, gdzie najwięcej pochwał przyznano szczegółowej i dopracowanej oprawie graficznej oraz intuicyjnemu i immersyjnemu systemowi rzucania zaklęć, opartego o używanie gestów rąk. Kilkukrotnie wybrzmiał komentarz, że The Wizards - Dark Times to  najładniejsza gra VR na targach Gamescom 2019, co jej dla nas dodatkowym wyróżnieniem. Samodzielny dodatek zostanie wydany w I kwartale 2020 roku. – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Zamknięte pokazy dla ponad 30 przedstawicieli prasy odbyły się w ramach VR Games Showcase, organizowanego przez szwedzkie studio Fast Travel Games. Tegoroczne targi Gamescom w Kolonii odwiedziło ponad 370 tys. osób.