Akcje SONKA SA, wydawcy i producenta gier, w najbliższą środę zadebiutują na rynku NewConnect. W pierwszym półroczu br. spółka osiągnęła ponad 860 tys. zł zysku, co stanowi ponad cztery razy więcej niż w całym 2018 roku. Celem strategicznym studia jest portowanie (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) i wydawanie dwóch dużych projektów rocznie. Obecna kapitalizacja spółki wynosi ponad 16 mln zł.

- Debiut na rynku NewConnect to przełomowy krok w rozwoju naszej spółki. Dołączenie do grona firm publicznych to zwieńczenie miesięcy wzmożonej pracy nad projektami, które mamy nadzieję już niebawem zaprezentować. Wierzę, że nasze gry wzbudzą zainteresowanie zarówno fanów gier na Nintendo Switch, ale także inwestorów. Razem z Bartoszem Moniewskim, wiceprezesem zarządu, jesteśmy dużymi fanami Nintendo. Sam posiadam ponad 150 gier na Switcha, z których ukończyłem ponad 100. Dzięki dobrej znajomości rynku, a jednocześnie będąc odbiorcami naszych docelowych gier, jesteśmy w stanie tworzyć doświadczenie "uszyte na miarę" dla społeczności Nintendo. Wiemy na co zwracają uwagę fani Switcha i będziemy tworzyć nasze gry w oparciu o doświadczenie w tym zakresie – mówi Rafał Sankowski, prezes SONKA SA.

SONKA w najbliższych miesiącach planuje kilka premier tytułów, dedykowanych japońskiej konsoli. Wśród nich będą m.in. Mars Power Industries, Hamster Bob, BE-A Walker czy Unlucky Seven. Studio w dalszym ciągu zamierza rozwijać projekty mobilne, przeglądarkowe i planszówki z portfolio Astro Bears, którego jest producentem. Nie wyklucza także kontynuacji tego tytułu.

- Nasza strategia koncentruje się na trzech głównych obszarach, w obrębie których działamy. Portujemy i wydajemy gry indie na Nintendo Switch oraz gry na zlecenie. Rozwijamy także duże własne produkcje, m.in. takie jak Astro Bears. Za tym wszystkim stoi doświadczony i zaangażowany zespół, który z powodzeniem wdraża kolejne projekty – komentuje Rafał Sankowski.

Przeważająca część przychodów SONKA SA pochodzi z działalności portowo-wydawniczej. Zgodnie z zapowiedziami zarządu, istotny wpływ na kształtowanie się przychodów w spółce w kolejnym roku będą miały premiery dwóch dużych gier na wszystkie konsole oraz gra Hard West w wersji mobilnej.

Dotychczas SONKA zrealizowała osiem produkcji, w tym m.in. The Way Remastered, VSR: Void Space Racing i 911 Operator. Jednym ze strategicznych partnerów firmy jest Grupa PLW (PLAYWAY), która posiada 42,41 proc. akcji SONKA. W najbliższym czasie spółka sportuje jeden z najbardziej obiecujących tytułów z Grupy PlayWay – Bum Simulator.

Przez pierwsze lata działalności SONKA koncentrowała się na inwestycjach w narzędzia, organizacją "pipeline'u", rozwijaniem zgranego zespołu, budowaniem pozycji na rynku oraz nawiązywaniem relacji z Nintendo i społecznością graczy. Dziś z kwartału na kwartał studio polepsza wyniki finansowe. Tylko w pierwszym półroczu br. osiągnięto ponad 860 tys. zł zysku, co stanowi ponad cztery razy więcej niż w całym 2018 roku.

W minionym roku SONKA przeprowadziła prywatną emisję po cenie 4,50 zł za akcję. W związku z dobrą sytuacją finansową, studio nie planuje w najbliższym czasie kolejnej emisji. Obecna kapitalizacja spółki wynosi ponad 16 mln zł. Blisko 74 proc. akcji spółki objętych jest lock-up-em.