Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Art Games Studio notuje 15% wzrostu przychodów w Q3 2019 r.

Udostępnij

Ponad 0,53 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w trzecim kwartale br. Art Games Studio, notowany na rynku NewConnect producent i dystrybutor gier wideo. To wynik o blisko 15 proc. lepszy od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spółka realizuje pierwszą własną produkcję pełnej wersji gry na PC – Alchemist Simulator. Do końca roku planuje premiery kilku preprodukcji.

- W trzecim kwartale z powodzeniem udało nam się zrealizować założony plan i podpisać kilka znaczących umów. Dwie z nich zakładają współpracę z notowaną na głównym parkiecie GPW, spółką ULG (ULTGAMES), przy wydaniu gier Climbros oraz Pooplers na popularną konsolę Nintendo Switch. Oba tytuły trafią do sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku. Z Ultimate Games podpisaliśmy także list intencyjny, na podstawie którego ustaliliśmy warunki współpracy stron  w zakresie produkcji od dwóch do czterech gier wideo, planowanych do wydania w latach 2020-2022. – informuje Jakub Bąk, prezes Art Games Studio.

Art Games Studio w mijającym kwartale zawarło także umowę z Gaming Factory, której przedmiotem jest  współfinansowanie sześciu preprodukcji gier, których współproducentem będzie Art Games Studio. W pierwsze kolejności zostaną wydane w wersji na PC, Studio nie wyklucza jednak możliwości wydania ich także na innych platformach. Wstępnie publikacja preprodukcji w sklepie Steam przewidziana jest do końca 2019 roku. – Po udostepnieniu zapowiedzi wszystkich sześciu tytułów, sprawdzimy jakie każdy z nich budzi zainteresowanie graczy i które z nich cieszą się największą popularnością. Preprodukcję o najlepszych wynikach trafią do produkcji. – dodaje Jakub Bąk.

Pozytywna reakcja  graczy na projekt Alchemist Simulator zaowocowała rozpoczęciem produkcji pełnej wersji gry w wersji na PC. Tym samy Spółka rozpoczęła pierwszą produkcję, która zostanie wykonana przez zespół stacjonarny Art Games Studio, co jest elementem przyjętej przez Spółkę strategii rozwoju.

Oprócz działalności produkcyjnej, Studio podejmie się również pozyskiwania zespołów deweloperskich w celu tworzenia gier komputerowych, nawiązywania współpracy z zespołami oraz organizowania event'ów z branży gamedev. Partnerem w tym zakresie jest notowany na NewConnect producent gier – CreativeForge Games.

- Z optymizmem patrzymy na najbliższe miesiące. Ciężko pracujemy, aby umacniać nasza pozycję na konkurencyjny rynku gier wideo. Nasza sierpniowa premiera – Unlucky 7 – w formie wczesnego dostępu, w ciągu pierwszych trzech dni została pobrana w kanałach online w liczbie ok. 2 tys. sztuk. Cały czas pracujemy nad rozwojem gry oraz planujemy kolejne dodatki i usprawnienia. Zakładamy, że pełna wersja tytułu dostępna będzie do końca 2019 r. – mówi prezes Art Games Studio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus