Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games nawiązuje strategiczną współpracę z kanadyjskim studiem PopReach Incorporated

Udostępnij

CHP (CHERRY), notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych nawiązał strategiczną współpracę z kanadyjskim producentem gier, spółką PopReach Incorporated. W ramach podpisanego listu intencyjnego studia połączą siły przy opracowaniu i wydaniu minimum siedmiu tytułów dostępnych w swoich portfoliach. Nad wszystkimi projektami będą pracowały wspólnie zespoły obu partnerów, łącznie ok. 150 osób, zlokalizowanych w Polsce, Kanadzie i Indiach. W pierwszej kolejności Cherrypick Games zajmie się zarządzaniem i rozwojem popularnego tytułu PopReach – Smurfs’ Village. Od dnia premiery gra wygenerowała 200 mln USD przychodów. Polskie Studio będzie także odpowiedzialne za wyprodukowanie i współwydanie mobilnych wersji znanych gier Gardens of Time, City Girl Life oraz War of Nations. Dodatkowo prowadzone są rozmowy na temat możliwości strategicznej inwestycji PopReach w Cherrypick Games.

- Podpisaliśmy list intencyjny na strategiczne partnerstwo ze znaną kanadyjską firmą, która ma na swoim koncie wiele sukcesów produkcyjnych. Współpraca z tak doświadczonym partnerem otwiera przed nami możliwość pracy przy wielu popularnych tytułach. Lada chwila rozpoczniemy z PopReach pracę nad grą –  Smurfs’ Village. Od tej pory to my będziemy zarządzać tą grą i ją rozwijać. Po podpisaniu umowy o partnerstwie Cherrypick Games weźmie na siebie odpowiedzialność  za zarządzanie wszystkimi, siedmioma produktami (My Spa Resort, Solitaire: Wildlife Adevntures, Crime Stories, Smurfs´Village, Gardens of Time, City Girl Life i War of Nations) – zajmie się ich rozwojem i designem. Nad grami będą pracowały wspólnie zespoły zlokalizowane w Polsce, Kanadzie i Indiach, łącznie ok. 150 osób. Cieszymy się, że kanadyjski partner docenia posiadane przez nas know-how w tworzeniu i wydawaniu gier mobilnych. Liczymy na rozwój tej współpracy w niedalekiej perspektywie. – informuje Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Od momentu premiery Smurfs’ Village wygenerowała ok. 200 mln USD przychodów. Równie imponujące wyniki mają kolejne tytuły PopReach, które będzie rozwijało Cherrypick Games. Wśród nich m.in. dostępna na facebooku gra Gardens of Time, czy gra mobilna oraz przeglądarkowa War of Nations. Oba tytuły przyniosły jej twórcom po ok. 100 mln USD przychodów. List intencyjny zakłada także pracę nad wydaniem mobilnej wersji, obecnie  dostępną na facebooku grą – City Girl Life. Tytuł do tej pory wygenerował ok. 25 mln USD przychodów.

W ramach strategicznego partnerstwa PopReach będzie co-publisherem gier Cherrypick Games: My Spa Resort, Crime Stiories, czy ogłoszonego niedawno tytułu Solitaire.  – Połączenie sił i portfoliów, ma na celu maksymalnie rozwinąć każdy z wymienionych tytułów. Widzimy w tych projektach ogromny potencjał. Kanadyjski partner pomoże nam w pozyskiwaniu graczy, będzie też naszym doradcą przy podejmowaniu decyzji o dalszym rozwoju Crime Stories. Warto w tym miejscu podkreślić, że prezes i COO PopReach – Christopher Locke – to osoba, która zbudowała i prowadziła zespoły, które stworzyły gry takie jak Smurfs’ Village, czy Kim Kardashian: Hollywood. Równie imponujące osiągnięcia w branży gier ma także CEO PopReach, Jon Walsh.– informuje Marcin Kwaśnica.

Dodatkowo spółki prowadzą rozmowy na temat  możliwość strategicznej inwestycji PopReach w Cherrypick Games. Na tym etapie nie podają więcej informacji.

W październiku Cherrypick Games poinformowało o rozpoczęciu pracy nad własną wersją Solitaire, czyli popularnego na całym świecie pasjansa. Gra jest obecnie w fazie pierwszych testów. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które notuje gra. Są one dużo lepsze niż zakładaliśmy. W grudniu planujemy  udostępnić tytuł na wybranych rynkach  w fazie soft launch. – dodaje Marcin Kwaśnica.

Solitare zadebiutuje w Q2 2020 roku. Gra zostanie wydana na kilku platformach.  

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus