Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Cherrypick Games w III kwartale ukształtował się na poziomie 0,11 mln zł

Udostępnij

CHP (CHERRY), notowany na NewConnect producent gier mobilnych, w okresie od stycznia do września br. wypracowało blisko 2,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Tylko w trzecim kwartale spółka osiągnęła prawie 0,93 mln zł przychodów netto. Zysk netto w okresie od lipca do września ukształtował się na poziomie 0,11 mln zł, w porównaniu do straty w ubiegłym kwartale br. W ostatnich tygodniach Cherrypick Games nawiązało strategiczną współpracę z kanadyjskim producentem gier – PopReach Incorporated, dotyczącą opracowania i wydania kilku tytułów dostępnych w swoich portfoliach. Ponadto studio ogłosiło rozpoczęcie pracy nad wydaniem pierwszej gry na Nintendo Switch. W pierwszej połowie 2020 roku na rynek trafią dwie nowe produkcje autorstwa spółki – Solitaire oraz Crime Stories.

- Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych w III kwartale wyników. W ubiegłym odnotowaliśmy stratę, która wynikała z odpisów aktualizujących oraz kosztów sporu zagranicznego, prowadzonego z KuuHubb Oy. Pomimo utrzymaniu odpisów w tej samej wysokości także w bieżącym kwartale, udało nam się odwrócić trend i ze straty na poziomie blisko (0,76) mln zł wejść w zysk, który dziś wynosi 0,11 mln zł. Warto zaznaczyć, że w raportowanym okresie nie mieliśmy żadnych premier – informuje Marcin Kwasnica, prezes Cherrypick Games. – We wrześniu nasz największy tytuł – My Spa Resort – bez dodatkowych nakładów na user acquisition (pozyskiwanie graczy), zarobił o 33 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. W tym czasie odnotowaliśmy też na najważniejszych rynkach wzrost kluczowych wskaźników z gry, m.in. LTV, czyli wartość przychodów z użytkownika w czasie cyklu życia produktu.  My Spa Resort przeszło też swoją największą aktualizację – Globalne eventy. Do tej pory tytuł przyniósł nam ok. 790 tys. USD przychodów, a samą grę pobrano 1,8 mln razy – dodaje Marcin Kwaśnica.

Obecnie studio wspólnie z dużym partnerem branżowym testuje możliwości zwiększenia liczby pozyskiwanych użytkowników. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące. My Spa Resort coraz lepiej radzi sobie w Chinach, Tajlandii, Japonii oraz Indonezji.

W III kwartale trwały także prace nad grą z gatunku visual novel – Crime Stories. Tytuł od kilku miesięcy znajduje się w fazie soft launch na wybranych rynkach. Niedawno studio rozszerzyło jego zasięg o Kanadę i Australię. – Ze względów biznesowych nie podajemy jeszcze konkretnej daty premiery Crime Stories, ale celujemy z premierą w pierwsze półrocze 2020 roku. Mamy też  kilka  innych ciekawych pomysłów na kolejne tytuły. Jednym z nich jest własna wersja Solitaire, czyli popularnego na całym świecie pasjansa. Jego klasyczne odmiany do dziś świętują sukcesy w top listach najbardziej dochodowych gier mobilnych, niektóre z nich generują nawet kilkadziesiąt tysięcy USD dziennie. – dodaje Marcin Kwaśnica.

Solitaire w wersji Cherrypick Games trafi na rynek w II kwartale 2020 roku. Gra zostanie wydana na kilku platformach.

W listopadzie studio poinformowało o zawarciu strategicznej współpracy z kanadyjskim producentem gier – PopReach Incorporated. Spółki połączą siły przy opracowaniu i wydaniu minimum siedmiu tytułów dostępnych w swoich portfoliach. Mowa o My Spa Resort, Solitaire: Wildlife Adevntures, Crime Stories, Smurfs´Village, Gardens of Time, City Girl Life i War of Nations. W pierwszej kolejności Cherrypick Games zajmie się zarządzaniem i rozwojem popularnego tytułu – Smurfs’ Village.

Od momentu premiery Smurfs’ Village wygenerowała ok. 200 mln USD przychodów. Równie imponujące wyniki mają dostępna na facebooku gra Gardens of Time, czy gra mobilna oraz przeglądarkowa War of Nations. Oba tytuły przyniosły PopReach po ok. 100 mln USD przychodów. Co ważne, nad wszystkimi projektami będą pracowały wspólnie nasze zespoły zlokalizowane w Polsce, Kanadzie i Indiach. – mówi Marcin Kwaśnica.

Dodatkowo prowadzone są rozmowy na temat możliwości strategicznej inwestycji PopReach w Cherrypick Games.

W ostatnim okresie studio podjęło także decyzję o poszerzeniu podstawowej działalności i rozpoczęciu prac nad portem (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) wybranych, autorskich tytułów na konsole Nintendo Switch. Pierwszym projektem będzie Sports Hero. Od czasu premiery na iOS i Android grę pobrało 2 mln użytkowników. Sports Hero w wersji na Nintendo Switch będzie dostępne na przełomie Q2/Q3 2020 roku. Spółka chce udostępnić tytuł jeszcze przed XXXII Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio. Cherrypick Games wkrótce ogłosi kolejne projekty, które wyda na Switcha.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus