Ponad 49,4 mln PLN przychodów, prawie 13,3 mln PLN EBIT i 10,0 mln PLN zysku netto – to wyniki 11B (11BIT) wypracowane w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku. Wartość aktywów finansowych Spółki na koniec września 2019 roku przekroczyła już 90 mln PLN.

Solidne wyniki finansowe 11 bit studios S.A. za I-III kwartał 2019 roku to efekt bardzo dobrej monetyzacji całego portfolio gier własnych, czyli „Frostpunka” i „This War of Mine” oraz produkcji zewnętrznych, przede wszystkim „Moonlightera”. Niewielki wkład do wyników za ten okres miało też „Children of Morta”, która to gra, w wersji na komputery PC, zadebiutowała 3 września 2019 roku. - Mamy mocne przekonanie, że ostatni z tytułów będzie przez szereg kwartałów pozytywnie kontrybuował do naszych wyników – komentuje Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu Spółki. Pozytywnie ocenia osiągnięcia biznesowe 11 bit studios S.A. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Przypomina, że zysk netto Spółki byłby jeszcze wyższy gdyby nie niegotówkowe rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w Spółce Programem Motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za I-III kwartał 2019 roku wspomniane rezerwy miały wartość 6,2 mln PLN.- Najlepszym potwierdzeniem bardzo dobrej kondycji finansowej 11 bit studios S.A. są przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które w okresie I-III kwartału 2019 roku wyniosły aż 36,6 mln PLN, czyli większe niż rok wcześniej, mimo braku premier nowych gier – zauważa.

Prezes pozytywnie ocenia perspektywy Spółki na IV kwartał 2019 roku. - Premiery „Frostpunka” i „Children of Morta” na konsole Xbox One i PS4, które są już za nami, zbliżająca się premiera (20 listopada 2019 roku) drugiej z gier na konsolę Nintendo Switch, rozpoczęcie sprzedaży serii dodatków do „Frostpunka” w ramach tzw. „Season Pass” w połączeniu z cyklicznymi akcjami promocyjno-wyprzedażowymi, w które obfituje końcówka roku, powinny sprawić, że tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, IV kwartał będzie dla 11 bit studios S.A. najlepszym kwartałem w całym bieżącym roku – deklaruje.

Miechowski podkreśla, że plany biznesowe Spółki sięgają znacznie dalej niż bieżący kwartał czy rok. - Pracujemy intensywnie nad „Projektem 8”. Rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad kolejną grą – „Projektem 9” a jeszcze w tym roku uruchomimy podobny proces dla „Projektu 10”. Znacząco przybliży to 11 bit studios S.A. do realizacji średnioterminowego celu, czyli jednej premiery własnej gry rocznie – mówi. Twierdzi, że dużo ciekawych rzeczy dzieje się też w pionie wydawniczym 11 bit publishing. - Zespół prowadzi cały szereg obiecujących rozmów i negocjacji, które mają szanse przełożyć się na umowy wydawnicze o daleko większej wartości i potencjale komercyjnym niż realizowane dotychczas – zdradza Prezes. Deklaruje, że jeszcze w 2019 roku Spółka chce upublicznić wybrane informacje na temat nowych projektów wydawniczych.