Spółka CM International S.A., notowana na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej zwiększył przychody netto ze sprzedaży po trzech kwartałach o 64,2% rdr. do 12,4 mln zł. Produkowane przez Spółkę urządzenia, w ostatnich okresach zyskują coraz większą popularność na europejskim rynku urządzeń kosmetycznych. Tylko w trzecim kwartale Spółka pozyskała zamówienia od klienta z Niemiec oraz Hiszpanii o wartości ponad 2 mln euro.

W trzecim kwartale 2019 r. CMI wypracowało 4,47 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów. Stanowi to wzrost o 6,5% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Pozwoliły one w trzecim kwartale bieżącego roku odnotować zysk netto na poziomie 0,46 mln zł. W ujęciu narastającym po trzech kwartałach wynik netto wyniósł 1,49 mln zł, co stanowi ponad 20% wzrost r/r w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2018 r. (1,24 mln zł).

Systematycznie zwiększamy skale naszego biznesu co widoczne jest w rosnących przychodach ze sprzedaży produktów i nowych zamówieniach, które znajdą odzwierciedlenie w wynikach kolejnych okresów. Doceniana przez klientów na całym świecie wysoka jakość naszych urządzeń do pielęgnacji twarzy, produkowanych dla kontrahenta z Niemiec, pozwoliła nam pozyskać następne długoterminowe zamówienie. Zgodnie z przewidywaniami pierwsze znaczące wpływy z tego zamówienia będzie można zauważyć już w wynikach ostatniego kwartału bieżącego roku. Utrzymaliśmy regularne dostawy urządzenia Nexus oraz Protheus do klienta z Hiszpanii,  który jest naszym największym dystrybutorem w tym regionie. Na rynku hiszpańskim regularnie otrzymujemy kolejne znaczące zamówienia i podobnie jak w przypadku  dostaw  na rynek niemiecki wszystko wskazuje na  utrzymanie obecnych tendencji. – komentuje Mariusz Kara, Prezes Zarządu CM International S.A.

W trzecim kwartale 2019 r. Spółka pozyskała długoterminowy kontrakt z rynku niemieckiego na produkcję i dostarczenie urządzeń do pielęgnacji skóry o łącznej wartości prawie 2 mln euro. Dostawy w ramach zamówienia realizowane będą systematycznie do końca trzeciego kwartału 2020 r. Na rynku hiszpańskim Spółka, we współpracy ze swoim  partnerem, realizuje  aktualnie  dostawy  urządzeń kosmetycznych Nexus, Protheus oraz Nuximia. W raportowanym okresie realizacja zamówień z tego tytułu zwiększyła przychody netto ze sprzedaży Spółki o kwotę 1,86 mln zł.

Naszymi największymi rynkami zbytu są obecnie Niemcy i Hiszpania. Chcemy umacniać swoją pozycję na tych rynkach, jednocześnie pamiętając o systematycznym zwiększaniu sprzedaży w innych regionach. W roku 2020 planowane jest zwiększenie sprzedaży na terenie Azji oraz Afryki. Z roku na rok dywersyfikujemy swoją sprzedaż, chcemy utrzymać ten trend – powiedział Michał Sebastian, Wiceprezes Zarządu CM International S.A.

CM International S.A. to polski producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej. Spółka skupia się na projektowaniu, rozwijaniu, produkcji i dystrybucji swoich urządzeń. Produkty oferowane przez CMI mają zastosowanie w gabinetach kosmetycznych, salonach SPA oraz strefach SPA&Wellness najbardziej luksusowych hoteli na całym świecie. Urządzenia CMI są również dostępne w szpitalach w Arabii Saudyjskiej lub klinikach dermatologicznych w Indiach. W kwietniu bieżącego roku Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.