Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe BoomBit za trzy kwartały 2019 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody BoomBit były podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. równe 37,03 mln zł wobec 27,01 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik operacyjny spadł w zakończonym okresie do -2,97 mln zł z 10,23 mln zł wypracowanych w ciągu trzech kwartałów 2018 r. W okresie od stycznia do września 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie -2,93 mln zł w porównaniu do 8,23 mln zł zysku rok wcześniej.

W samym III kwartale 2019 r. BoomBit odnotował -1,63 mln zł straty netto. Wynik został osiągnięty przy 14,82 mln zł przychodów i -1,62 mln zł straty operacyjnej. W analogicznym okresie 2018 r. było to odpowiednio -0,8 mln zł straty netto, 6,06 mln zł przychodów oraz EBIT na poziomie -0,33 mln zł.

Poniżej pełna treść listu prezesa BBT (BOOMBIT) do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,  
  
oddaję w Państwa ręce skonsolidowany raport kwartalny Grupy Kapitałowej BoomBit S.A. za III kwartały 2019 roku. W tym okresie skupiliśmy się na optymalizowaniu i rozwoju naszych gier, zarówno już wydanych, jak i przewidzianych do wydania w najbliższym czasie. Rozpoczęliśmy również prace nad optymalizacją struktury kosztowej Grupy. 

W I połowie roku dużą uwagę poświęcaliśmy procesowi przygotowania i przeprowadzenia oferty publicznej, której zwieńczeniem był debiut na Głównym Rynku GPW 14 maja bieżącego roku. W wyniku przeprowadzonej oferty publicznej o łącznej wartości 35,1 mln zł, w I półroczu do spółki trafiło 24,7 mln zł, które sukcesywnie przeznaczamy na rozwój gier oraz akwizycje użytkowników. 

Między innymi to dzięki środkom finansowym pozyskanym z IPO, Grupa BoomBit osiąga znacznie wyższe przychody niż wcześniej. Pozwoliły one na dużo szybszy rozwój i optymalizację portfolio gier, co wprost przekłada się na poziomy przychodów.  W III kwartałach 2019 wyniosły one 37 mln zł, w samym III kwartale 14,8 mln zł i osiągnęły najwyższy poziom zanotowany kiedykolwiek w kwartale przez Spółkę. 

Nasze najważniejsze gry w portfelu to m.in.: Darts Club, Tanks A Lot! i Idle Coffee Corp. Chcę również podkreślić, że w listopadzie miały miejsce debiuty dwóch gier - Monster Idle Factory oraz Archery Club, a efekty tych debiutów będą już widoczne w przychodach IV kwartału bieżącego roku. 

21 listopada br. miał miejsce globalny launch naszej długo oczekiwanej gry - Archery Club. Dane dotyczące monetyzacji i retencji pokazują że gra ma znacznie większy potencjał niż DartsClub. Świadczą o tym także wyniki osiągnięte przez grę w pierwszych dniach po debiucie - w pierwszym tygodniu gra zanotowała blisko milion pobrań. 

Ponadto kontynuujemy portowanie naszych gier na platformie Nintendo Switch. Po udanym debiucie na Switchu na początku roku gry Build a Bridge!, w listopadzie br.  wprowadziliśmy tam kolejny nasz produkt - Tiny Gladiators. Ten tytuł został specjalnie uatrakcyjniony pod konsolę, oferując nowe rozwiązania i tryby, które na pewno spodobają się graczom. Planujemy sukcesywnie wprowadzać tam kolejne tytuły. Myślimy także o dostosowywaniu naszych gier do innych platform. 

Ponadto cały czas pracujemy nad odpowiednim skalowaniem wydatków na user acquisition - dostosowywanie wydatków marketingowych jest związane z performance poszczególnych gier. Widzimy nadal potencjał dalszego wzrostu przychodów, generowanych przez istniejące portfolio gier, jak i dzięki efektom debiutów. 
Rozpoczęliśmy także proces optymalizacji struktury kosztowej w Grupie. Proces ten dotyczy w szczególności obszaru HR, a jego nadrzędnym celem jest dostosowanie zasobów osobowych do aktualnych potrzeb firmy oraz cyklu życia projektów. Koncentrujemy się obecnie na najbardziej perspektywicznych tytułach, które w kolejnych miesiącach przyczynią się do zwiększenie naszej bazy przychodowej oraz generowanych przepływów pieniężnych. 

W obszarze finansowym na poziomie EBITDA zanotowaliśmy zysk w wysokości 1,2 mln PLN. M.in. ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej, wysoki poziom wydatków na user acquisition oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju Grupy. Nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej w Grupie przyniosą pozytywne efekty.

Będziemy dalej ciężko i efektywnie pracować na sukces Grupy BoomBit oraz naszych Akcjonariuszy. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, jesteśmy doskonale spozycjonowani, by skutecznie wykorzystać ten trend.  

Zapraszam do lektury niniejszego raportu.   
 
Z wyrazami szacunku,
Marcin Olejarz Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Szczegółowe dane finansowe BoomBit są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus