Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CreativeForge Games kończy pierwszy etap restrukturyzacji finansowej

Udostępnij

CreativeForge Games (CFG), notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo na komputery PC i konsole, poinformował o zawarciu aneksu do umowy, w którym zobowiązuje się do całkowitej spłaty zadłużenia w kwocie 3 mln zł do 14 lutego br. Tym samym spółka, wcześniej niż zakładała, zakończy pierwszy etap restrukturyzacji finansowej. Główny akcjonariuszem spółki jest grupa kapitałowa PlayWay.

- Lada dzień zakończymy pierwszy etap restrukturyzacji finansowej CFG. Wcześniej niż zakładaliśmy, uda nam się spłacić wszystkie zaciągnięte pożyczki. Pierwotnie deklarowaliśmy, że należności uregulujemy do końca marca 2022 roku, okazało się, że jesteśmy w stanie spłacić jeszcze w tym miesiącu. Saldo dostępnych środków pieniężnych, którymi będziemy dysponować w dniu spłaty zadłużenia zapewni nam finansowanie bieżącej i przyszłej działalności operacyjnej – informuje Piotr Karbowski, prezes CreativeForge Games.

Spłata pożyczek przed 31 marca 2022 roku była jednym z głównych założeń strategicznych kierunków rozwoju ogłoszonych przez spółkę we wrześniu ubiegłego roku. Aktualnie studio koncentruje się na działalności produkcyjnej gier taktycznych i  strategicznych oraz działalności wydawniczej, zarówno gier z grupy kapitałowej PlayWay, jak również tytułów spoza grupy. W ramach założeń strategii rozwojowej spółka zakłada maksymalizację swoich aktywów w oparciu o zyski pochodzące z już wydanych produkcji.

- Przyjęta koncepcja działań pozwala nam na produkcję dużo większej liczby tytułów, przy ograniczonych kosztach działalności. Obecnie w CreativeForge Games powstaje kilkanaście projektów jednocześnie. – informuje Piotr Karbowski.

W styczniu br. do portfolio wydawniczego CFG trafiły dwa nowe tytuły: Dunrog, pierwszoosobowa gra z gatunku dungeon crawler (typ przygody występujący w grach fabularnych) oraz osadzona w miejskiej dżungli produkcja Hooligan Simulator.

- Nasze działania w ostatnim czasie są nakierowane na kilka segmentów. Z jednej strony koncentrujemy się na produkcji własnych gier, takich jak Aircraft Carrier Survival i House Flipper City, z drugiej strony natomiast cały czas aktywnie pracujemy w zakresie pozyskiwania nowych rentownych gier, których chcemy być wydawcą lub co-producentem – mówi Piotr Karbowski. –  Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkunastoma międzynarodowymi zespołami w zakresie współpracy nad kolejnymi obiecującymi tytułami. Mamy ambicje aby stać się znanym studiem o globalnym zasięgu działania. Mocno wierzymy, że dzięki zaangażowaniu osób tworzących CFG uda się z powodzeniem realizować to założenie – dodaje.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus