Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Creepy Jar w 2019 r. zwiększył sprzedaż o ponad 50%

Udostępnij

O blisko 20% wzrosły przychody ze sprzedaży produktów CRJ (CREEPYJAR) w czwartym kwartale ubiegłego roku. W całym 2019 r. sprzedaż na tym poziomie zwiększyła się o ponad 50% osiągając blisko 7 mln zł. Na koniec kwartału spółka zwiększyła stan gotówki w kasie do 6,17 mln zł (z 4 mln zł na koniec III kw. 2019 r.).

Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży produktów Creepy Jar wyniosły ponad 2,35 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o blisko 20%. W całym 2019 roku poziom ten zwiększył się do ponad 6,98 mln zł, czyli o prawie 51% więcej niż rok wcześniej. – Jesteśmy zadowoleni z wyników. „Niskie” zyski  to efekt przyjętej metody rozliczania kosztów produkowanej gry. Po przekroczeniu prognozowanej sprzedaży 300 000 kopii gry koszty aktualizacji  Green Hell widoczne są na bieżąco czyli w pozycji „Usługi obce” nie jak dotychczas – w trakcie jej produkcji kiedy były rozbijane w czasie. Stąd wpływ na zysk spółki. Dla nas ważniejszy jest stan gotówki w kasie, który zwiększył się w czwartym kwartale o 2 mln zł    – podsumowuje Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.

Bieżący rok jest dla spółki niezwykle istotny. Już na przełomie marca i kwietnia do sprzedaży trafi bardzo oczekiwany przez graczy tryb co-op Green Hell (whishlista pokazuje ponad 600 tys. potencjalnych zainteresowanych). W podobnym czasie spółka przewiduje premierę gry na konsolę Nintendo Switch. Wersje symulatora przetrwania na konsole PlayStation i Xbox spółka planuje mieć gotowe w trzecim kwartale bieżącego roku. Zarząd Creepy Jar będzie rekomendował również akcjonariuszom przeniesienie notowań akcji spółki na rynek główny GPW, co zadzieje się w drugiej połowie roku. Spółka rozpoczęła również prace nad nowym tytułem. Jego premiera (zawierająca już tryb kooperacji) w wersji PC na platformie STEAM wstępnie planowana jest na II połowę 2021 r.

Przypomnijmy, że pełna wersja GREEN HELL, symulatora przetrwania w dżungli amazońskiej, trafiła do sprzedaży 5 września 2019 r. Od tego czasu w serwisie STEAM pojawiło się ponad 3300 nowych komentarzy, a średnia wszystkich (ponad 7200 w 18 miesięcy) to wciąż 86%. Równie wysoka jest średnia (77%) komentarzy na portalu Metacritic.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus