Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sonel przyjął strategię na lata 2020-2022, chce zwiększyć ROE do ponad 17%

Udostępnij

W dniu 20-02-2020 zarząd SON (SONEL) podjął uchwałę o przyjęciu strategii średnioterminowego rozwoju Spółki na lata 2020-2022

Główne elementy strategii są następujące:

Cel strategiczny ma wymiar finansowy określony następujący sposób:

Celem firmy jest osiągniecie zwrotu z kapitału własnego (ROE) na poziomie przekraczającym 17 %

Zdefiniowana misja firmy brzmi:

Celem spółki jest dostarczanie innowacyjnych produktów i rozwiązań umożliwiających pomiary w obszarach energetyki elektrycznej i środowiska.

Wizja przedsiębiorstwa została zawarta w następujących sformułowaniach:

  • Marka SONEL jest ceniona i rozpoznawalna na świecie, a w kraju utrzymuje pozycję lidera
  • Spółka posiada rozwiniętą sieć dystrybucji, oferuje profesjonalne wsparcie i szkolenia techniczne dla klientów
  • Firma posiada duży potencjał oraz aspiracje do dalszego rozwoju, jest społecznie odpowiedzialna, przyjazna środowisku, szanowana przez pracowników i partnerów biznesowych
  • Spółka w pełni wykorzystuje potencjał produkcyjny, osiągając zysk na osobę zatrudnioną powyżej 15 tysięcy euro.
  • Własny, efektywny dział rozwoju umożliwia systematyczne poszerzanie naszej oferty
  • Eksport przyrządów pomiarowych jest dominującą sferą przychodów Spółki

Obok celu nadrzędnego strategii zdefiniowano wiązkę celów pomocniczych:

W szczególności są to:

  • Wzrost przychodów
  • Optymalizacja kosztów pośrednich
  • Racjonalizacja funkcjonowania spółek zależnych
  • Zrównoważenie i wzrost efektywności nakładów na rozwój oferty
  • Stała kontrola i minimalizacja kosztów bezpośrednich produkcji
  • Rozwój marketingu
  • Rozwój dystrybucji na świecie
  • Rozwój informatyczny

Realizacja powyższych założeń będzie się odbywała za pomocą metodologii zrównoważonej karty wyników, poprzez realizację szeregu inicjatyw strategicznych.

Inicjatywy są określone w sposób zapewniający realizację zadań w perspektywach: finansowej, klienta, procesów wewnętrznych oraz wiedzy i rozwoju.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus