Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKO BP: Prawie 4,5 mln aktywnych aplikacji IKO w ciągu 7 lat

Udostępnij
  • Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego rozwija się dynamicznie od 7 lat - w tym czasie klienci logowali się do niej 2 mld razy.
  • W ciągu siedmiu lat użytkownicy IKO wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł.
  • Pierwszy milion aktywnych aplikacji został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln.
  • Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce.

Aplikacja mobilna IKO została uruchomiona 7 marca 2013 roku. Wtedy był to początek bankowej mobilnej rewolucji, która teraz stała się mobilną codziennością dla klientów PKO (PKOBP). Liczba aktywnych aplikacji IKO systematycznie rosła - 1 mln został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln. W ciągu 7 lat klienci logowali się do niej 2 mld razy, wykonali transakcje na 12 mld zł.

– IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów. Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych

Aplikacja od 7 lat dynamicznie rozwija się zarówno pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. Co godzinę klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO średnio ponad 100 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2017 roku - już 32 tys.

W ciągu 7 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, zaś w całym roku 2019 było ich już ponad 170 mln. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji 113 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć.

W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w aplikacji m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty.

Planowane są kolejne wdrożenia jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. W najbliższych tygodniach zostanie też uruchomiony w IKO Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Wysoka popularność i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej dwa lata z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już prawie 500 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. Aplikacja IKO jest więc nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. W ubiegłym tygodniu zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” - o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus