Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ECC Games z trzykrotnym wzrostem zysku netto w 2019 r.

Udostępnij

Blisko 3,3 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2019 roku wypracowała spółka ECC (ECCGAMES), specjalizująca się w grach i symulatorach sportów motoryzacyjnych na wszystkie platformy. Firma osiągnęła ponad 1,5 mln zł zysku netto, co stanowi ponad trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Istotna część przychodów pochodzi ze sprzedaży gry mobilnej Car Mechanic Simulator 18 na platformach AppStore i Google Play oraz Nintendo Switch. W grudniu spółka podpisała umowę z globalnym wydawcą – 505 Games, na wydanie najważniejszego projektu – DRIFT21. W piątek ECC Games otrzymało zawiadomienie od MetLife TUnŻiR, które działając w porozumieniu z MetLife TFI, zawarło transakcję nabycia akcji firmy, czego efektem jest przekroczenie 5 proc. ogólnej liczby głosów tych funduszy na Walnym Zgromadzeniu Spółki. Zarząd poinformował także, że sytuacja epidemiologiczna wynikająca z koronawirusa SARS-CoV-2 i pandemii COVID-19, nie przekłada się w istotny sposób na pracę studia.

- W 2019 roku wypracowaliśmy ponad 3,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto oraz ponad 1,5 mln zł zysku netto, co w porównaniu do poprzedniego okresu jest wynikiem lepszym o przeszło 200 proc. Głównym źródłem przychodów ze sprzedaży produktów był tytuł Car Mechanic Simulator, który wygenerował 1,9 mln zł przychodów – 0,9 mln zł na urządzeniach mobilnych i 1 mln zł na konsoli Nintendo Switch. Łączna liczba instalacji gry do dziś wynosi 21 mln, co w naszej ocenie jest bardzo dobrym wynikiem – informuje Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.

Miniony rok był dla spółki czasem wytężonej pracy, głównie za sprawą intensywnie prowadzonych działań nad kluczowym projektem DRIFT21. W maju studio rozpoczęło pokazy gry na wielu imprezach motoryzacyjnych dla fanów driftu oraz motoryzacji. W czerwcu zapoczątkowało beta testy dla grupy graczy wybranych z tysięcy zgłoszeń. – W listopadzie rozpoczęliśmy negocjacje z firmą 505 Games, zainteresowaną wydaniem gry DRIFT21, w rezultacie czego miesiąc później została podpisana umowa wydawnicza wraz z udzieleniem licencji wyłącznej na wydanie naszego projektu. Jednocześnie wygasła umowa wydawnicza z Grupą PlayWay. Uznaliśmy, że współpraca z 505 Games umożliwi nam dotarcie do szerszego grona odbiorców. Co ważne, wciąż otrzymujemy wsparcie marketingowe od firmy PlayWay – dodaje Piotr Wątrucki.

505 Games to jeden z największych i najbardziej renomowanych wydawców globalnych, posiadający w swoim portfolio między innymi takie jak tytuły Assetto Corsa, czy Asseto Corssa Competizione. Gry te osiągnęły olbrzymi sukces sprzedażowy i są uznawane za jedne z najlepszych symulatorów wyścigów samochodowych.

W 2020 roku ECC Games rozpoczęło realizację projektu GearShift, silnika zachowania pojazdów ze zintegrowanym modułem generowania tras w dynamicznym środowisku gier, szczególnie symulatorów sportów motoryzacyjnych dla platformy Unreal Engine. We wrześniu 2019 roku został on zakwalifikowany do dofinansowania z programu GameINN Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Łączny koszt projektu opiewa na ponad 6,8 mln zł, kwota dofinansowania dla ECC Games wynosi 4,9 mln zł. – Jednym z naszych kluczowych założeń jest produkowanie zaawansowanych gier o tematyce motoryzacyjnej. Jesteśmy przekonani, że dzięki innowacyjnym narzędziom, takim jak GearShift, będzie to możliwe. Planujemy produkcję co najmniej dwóch tytułów, opartych o ten silnik. Gry będą sprzedawane w formie cyfrowej poprzez platformy sprzedażowe: Steam, Appstore, Googleplay – mówi Piotr Wątrucki.

W piątek spółka otrzymała zawiadomienie od MetLife TUnŻiR, które działając w porozumieniu z MetLife TFI, zawarło transakcję nabycia akcji spółki. – W wyniku zawartej transakcji Fundusze te łącznie przekroczyły 5 proc. ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu naszej firmy. Ich obecne zaangażowanie wynosi blisko 5,8 proc – potwierdza prezes ECC Games.

ECC Games poinformowało raportem bieżącym, że w ocenie zarządu spółki, nadzwyczajna sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 i pandemii COVID-19, nie ma obecnie istotnego wpływu na jej sytuację finansową oraz najbliższe plany związane z realizowanymi projektami. – W związku z rosnącym zagrożeniem zarażenia wirusem, zapewniliśmy wszystkim pracownikom możliwość pracy zdalnej, jednak w naszej ocenie nie powinno to mieć znaczącego wpływu na realizację projektów. Większość czasu przeznaczona na tworzenie gier wideo związana jest z pracami programistów, grafików czy testerów, do których niezbędny jest komputer PC oraz dostęp do Internetu. W trakcie wszystkich projektów współpracujemy z outsourcerami z całego świata, którzy dostarczają poszczególne elementy gry lub zajmują się jej testowaniem – komentuje Piotr Wątrucki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus