Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Rekordowa sprzedaż opon OPONEO.PL w 2019 r.

Udostępnij

W 2019 roku Grupa OPN (OPONEO.PL), lider internetowej sprzedaży opon w Polsce, odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wolumenu sprzedanych opon i felg:

  • Rekordowe przychody ze sprzedaży wyniosły 962 mln zł, co oznacza wzrost rok
    do roku o 14,1 proc.
  • Wynik brutto wyniósł 30,3 mln i wzrósł o 26 proc. w stosunku do zysku brutto z 2018 roku.
  • Marża EBITDA wyniosła 4,1%, wzrosła w porównaniu z 2018 rokiem o 0,2 p.p.
  • Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 19,4 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 0,2 p.p.
  • Zysk netto wyniósł 20,2 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 23,5 proc.
  • Rekordowy wolumen sprzedanych opon wyniósł 3,7 mln sztuk, co oznacza wzrost rok
    do roku o 11,3 proc. W analizowanym okresie sprzedano także rekordowe 139 tys. felg, co oznacza 13,3 proc. wzrostu w porównaniu z 2018 rokiem.

W 2019 roku Grupa umocniła markę OPONEO.PL na rynku sprzedaży opon i wypracowała 20,2 mln. zł zysku netto, czyli o 23,5% więcej niż w poprzednim roku.

Na wzrost wyniku netto miały wpływ przede wszystkim przychody ze sprzedaży, które wyniosły 962 mln zł wobec 843 tys. zł przychodów za 2018 rok. Na sprzedaż krajową przypadało 769,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 16,6%. Udział przychodów krajowych w całości przychodów Grupy OPONEO.PL ze sprzedaży wyniósł 80%. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 192,3 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,3%.

Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon. Wyniosły one 876,8 mln zł i przedstawiały 91% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W całym 2019 roku Grupa OPONEO.PL wysłała do swoich klientów 3,7 mln opon, tj. o 11,3% więcej niż rok wcześniej. W Polsce sprzedaż, biorąc pod uwagę wolumen opon, zwiększyła się o 12,8%, natomiast za granicą o 3,1% w relacji do 2018 roku.

W 2019 roku z tytułu sprzedaży felg Grupa uzyskała 38,6 mln zł przychodów, czyli o 18,3% więcej niż w poprzednim roku.

Wzrosty sprzedaży zostały osiągnięte przez Grupę mimo kontynuacji trendu spadkowego na rynku opon w Polsce i w Europie. W skali całego kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych w 2019 roku spadła o 8,1%, a w Europie o 2%

Działalności Grupy sprzyjał jednak dynamiczny rozwój rynku e-commerce. W 2019 roku obroty w handlu elektronicznym B2C w Europie wzrosły o 13,6% rok do roku mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.

Jak wynika z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2019 w Polsce łączna liczba internautów to 27,5 mln osób, aż 60% z nich kupuje w polskich e- sklepach, zaś 26% dokonuje zakupów przez zagraniczne kanały e-sprzedaży. Eksperci twierdzą, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku może sięgnąć nawet 70 mld zł.

W 2019 roku OPONEO.PL S.A. dokonała sprzedaży na rzecz Wirtualna Polska Media S.A. 5 mln akcji spółki AutoCentrum.pl S.A., co dodatnio wpłynęło na wynik finansowy.

Miniony rok to nie tylko sukces w segmencie sprzedaży opon, to dla Grupy OPONEO.PL także okres realizacji dalszych procesów rozszerzania działalności o sprzedaż rowerów i akcesoriów rowerowych przez spółkę zależną Dadelo S.A., która zakończyła 2019 rok z zyskiem netto w wysokości 0,8 mln zł.

Perspektywy na 2020 rok dla Grupy wiążą się z kontynuacją obranej strategii rozwoju w segmencie e-commerce poprzez poszerzanie portfolio produktowego, udoskonalanie procesów logistycznych i wdrażanie nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań informatycznych.

Ugruntowana pozycja Grupy OPONEO.PL na rynku e-commerce, jest dziś szczególnie istotna również z punktu widzenia ostatnich wydarzeń związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa. Obecnie większość klientów wybiera zakupy przez internet w trosce o bezpieczeństwo swoje i najbliższych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus