Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Plantwear wypracował 2,08 mln przychodów w I kwartale 2020 r.

Udostępnij

PNW (PLANTWEAR), lider internetowej sprzedaży i producent drewnianych akcesoriów lifestylowych, w I kwartale 2020 r. wygenerował 2,08 mln przychodów. Oznacza to wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 5 proc.  W 2019 roku spółka zakończyła I kwartał z przychodami na poziomie niespełna 2 mln zł.

Spółka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży biżuterii drewnianej. W ostatnim czasie miały miejsce premiery nowych modeli, które spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Niewielkie spadki sprzedaży na okularach i zegarkach były spowodowane oczekiwaniem na komponenty z Chin a także wstrzymaniem premier nowych kolekcji.

– Przychody osiągnięte w I kwartale 2020 roku są zadawalające. Trudna sytuacja gospodarcza, która od przeszło miesiąca panuje zarówno w naszym kraju jak i na świecie, nie ma znacznego wpływu na nasz biznes. Zauważamy duże zainteresowanie zakupami w Internecie, czego dowodem jest wzrost ogólnych przychodów w marcu – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

W I kwartale Plantwear uruchomił sprzedaż swoich produktów na Ukrainie. Spółka pracowała nad uruchomieniem nowej platformy e-commerce Giftbay.pl oferującej spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Jej uruchomienie miało miejsce na początku kwietnia. Nowa gałąź biznesu może znacznie powiększyć skalę działalności spółki. Dodatkowo, w ostatnim czasie rozpoczęła się pilotażowa sprzedaż produktów z linii Plantwear Home.

Równolegle, w związku z ogłoszonym stanem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, Plantwear włączył się w pomoc polskim placówkom służby zdrowia. Spółka zleciła uszycie 200 maseczek, a dodatkowo, za każdą zakupioną bransoletkę plecioną, spółka do tej puli dorzuca koleją sztukę. Obecnie do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie trafiło już ponad 1000 maseczek.

W związku z nałożeniem przez Rząd RP nakazu zasłaniania twarzy (nosa i ust) w przestrzeni publicznej od 16 kwietnia 2020, Plantwear poszerzył asortyment o maseczki bawełniane. Zarząd spółki zapowiada, że przekaże szpitalom tyle maseczek, ile zostanie sprzedanych w sklepie internetowym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus