Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ponad 65% spadek sprzedaży Grupy VRG w kwietniu

Udostępnij

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży VRG były w kwietniu 2020 r. równe około 29 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w analogicznym miesiącu 2019 r. o około 65,2%.

Przychody ze sprzedaży w segmencie odzieżowym, czyli realizowane przez marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler i Bytom spadły w kwietniu 2020 r. do około 20,8 mln zł, czyli o 62,4% r/r. Natomiast sprzedaż segmentu jubilerskiego (marka W.KRUK) wyniosła około 6,9 mln zł, o 72,5% mniej niż rok wcześniej.

Łącznie, od początku 2020 r. Grupa VRG osiągnęła przychody równe około 226,5 mln zł (-24% r/r). Za 138,2 mln zł wypracowanych przychodów odpowiadał segment odzieżowy, a 80,1 mln zł jubilerski. To odpowiednio -26,3% i -17,8% w stosunku do okresu styczeń – kwiecień 2019 r.

„VRG S.A. informuje, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w kwietniu 2020 roku przez Grupę Kapitałową Spółki wyniosła około 35,7% i była niższa od marży osiągniętej w kwietniu 2019 roku o około 18,7 p.p. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - kwiecień 2020 wyniosła około 46,1% i była niższa o 4,4 p.p. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku" – czytamy w komunikacie

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej VRG była na koniec kwietnia 2020 r. równa 53,5 tys. m2 (+1,5% r/r).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus