Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Cherrypick Games wyniósł w pierwszym kwartale 144 tys. zł

Udostępnij

CHP (CHERRY), notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, wypracował w pierwszym kwartale br. 1,35 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowi o blisko 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 144 tys. zł. W minionych miesiącach studio koncentrowało się na finalizacji projektu opartej na inteligentnych rozwiązaniach autorskiej platformy Cherrystream, który stwarza możliwość do budowania wciągających interakcji pomiędzy streamerami a ich odbiorcami. Spółka prowadziła również rozmowy z amerykańskim partnerem, firmą Skillz, w zakresie opracowania kilku gier w wersji e-sportowej na urządzenia mobilne. Efekty tych uzgodnień zostały sformalizowane w kwietniu br. Podpisany kontrakt dot. m.in. stworzenia e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures i Touchdown Hero. Spółka pracuje również nad autorską wersją popularnego na całym świecie pasjansa Solitaire, którego premiera planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.

- Wypracowane w okresie od stycznia do marca wyniki są dla nas zadowalające, szczególnie wziąwszy pod uwagę, że w tym okresie nie miała miejsca żadna premiera. Wkrótce ukaże się także nasza wersja pasjansa Solitaire – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Strategia spółki zakłada poszerzenie grona odbiorców, dlatego nowe gry będą dedykowane zarówno do graczy płci żeńskiej jak i męskiej. Cherrypick Games stawia na projekty o globalnym potencjale. Przykładem jest Solitaire, czyli pasjans, dostępny w  różnych wersjach i będący jedną z najbardziej znanych gier karcianych na świecie. Pierwsze wyniki z soft-launch-u publikowane przez Cherrypick Games w lutym okazały się dla spółki satysfakcjonujące. Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku tego projektu wykazuje tendencję wzrostową. Studio pracuje obecnie nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji. Gra w wersji mobilnej zadebiutuje na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.

W ostatnich miesiącach Cherrypick Games prowadził również zaawansowane rozmowy z globalną firmą Skillz, która jest jedną z wiodących na świecie w zakresie mobilnego e-sportu. Ich przebieg został sfinalizowany w połowie kwietnia. Spółki podpisały umowę na opracowanie mobilnej wersji e-sportowych gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo planują wydać razem od dwóch do pięciu tytułów.

- Wejście w segment e-sportu jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej działalności. Branża rośnie w dynamicznym tempie dlatego zdecydowaliśmy na podjęcie współpracy ze Skillz nad opracowaniem specjalnej e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures. To jeden z głównych tegorocznych celów. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wspólnie opracujemy także Touchdown Hero i mam nadzieję kilka innych gier – mówi Marcin Kwaśnica.

Cherrypick Games prowadzi również rozmowy z wydawcami gier oraz z inwestorami i firmami technologicznymi, które dotyczą komercjalizacji autorskiego projektu studia – Cherrystream. Platforma ma na celu wsparcie powstawania gier, tak aby umożliwić interakcję pomiędzy streamerem a publicznością. Cherrystream będzie serwisem w pełni niezależnym od innych platform streamingowych. Projekt został zrealizowany przez spółkę w ramach dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus