Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Rusza emisja akcji Punch Punk Games

Udostępnij

Punch Punk Games, producent gier wideo o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z narracją i filmowym stylem, rozpoczyna emisję akcji. Spółka chce pozyskać w dwóch transzach 1,5 mln zł. Pierwsza z nich kierowana jest do członków klubu149. Zapisy potrwają do 8 czerwca. Dzień później na platformie CrowdConnect.pl rozpocznie się drugi etap emisji. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na  produkcję gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilić produkcję gier w VR i symulacyjnych. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games chce zadebiutować na NewConnect.

- Rozpoczynamy dziś pierwszą transzę emisji, w ramach tzw. silent round, z której chcemy pozyskać 1.125 tys. zł. Ofertę kierujemy do  członków klubu149, a zapisy w tym etapie przyjmowane są do 8 czerwca. – informuje Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games. – Dzień później – 9 czerwca – rozpocznie się kampania na platformie CrowdConnect.pl, gdzie będziemy chcieli pozyskać 375 tys. zł. – uzupełnia.

Warunki składania zapisów zostaną opisane na CrowdConnect.pl. Jednorazowy zapis na akcje spółki w ramach drugiej transzy może wynosić maksymalnie 15 tys. zł. Łącznie w ramach emisji spółka zamierza pozyskać 1,5 mln zł. – 0,5 mln zł. planujemy przeznaczyć na produkcję gry VR Moonshine, której premierę zaplanowaliśmy na 2021 rok. Pozostałe środki pozwolą wesprzeć budżety produkcyjne gier z gatunku symulatorów i VR. Pozostałe zasilą rozwój naszego działu work to hire. – mówi Grudziński. - To już drugi raz, gdy korzystamy z opcji finansowania społecznego, mamy w tej dziedzinie już pewne doświadczenie i z pełnym przekonaniem możemy powiedzieć, że taki model doskonale się u nas sprawdza – dodaje. Na potrzeby kampanii spółka nawiązała współpracę z Grupą INC.

Punch Punk Games, jeszcze w tym roku, zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Udostępnioną w maju recenzję demo gry na kanale irlandzkiego youtubera obejrzało już ponad 1,3 mln użytkowników, a twórcy już dzisiaj zapowiadają plany przeniesienia historii seryjnego mordercy na platformę VR. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w krótkim czasie, zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio zaplanowało także premierę Aidy, której scenariusz doceniony został w konkursie Kreatywna Europa nagrodą w wysokości 137 tys. euro. W ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy swoje premiery będą miały m.in. wspomniany Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie.

- Wierzymy, że gracze docenią największe atuty naszych produkcji, czyli rozbudowaną narrację i oryginalną oprawę stylistyczną. Dotychczasowe sukcesy Zodiaca i Aidy potwierdzają, że udało nam się trafić w ich potrzeby i pozwalają sądzić, że będzie to miało swoje odbicie w wynikach sprzedażowych – uzupełnia Grudziński.

Debiutancka produkcja studia – Apocalipsis. Harry at the end of the world, została wyróżniona m.in. przez prestiżowy Guardian jako jedna z 10 najlepszych gier Indie na świecie w 2017 r. Produkcja zdobyła liczne nominacje, takie jak Central and Eastern European Game Awards, Digital Dragons czy Pixel Heaven. Samo studio wyróżniono orderami Graczpospolitej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus