Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Aplikacja CCC jest już dostępna na 3 rynkach zagranicznych

Udostępnij

CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, uruchomił na Węgrzech aplikację mobilną CCC, dostępną w Google Play (w ciągu najbliższych tygodni zostanie opublikowana również w App Store). Węgry to trzeci z kolei, po Czechach i Słowacji, rynek zagraniczny, na którym klienci CCC oprócz sklepów stacjonarnych i platformy ccc.eu, mogą korzystać z aplikacji mobilnej. Kolejne planowane kierunki rozwoju kanału m-commerce to Rumunia oraz Austria.

Jednocześnie aplikacja CCC po ponad dwóch tygodniach od uruchomienia jej w Czechach i na Słowacji (początkowo w Google Play), jest już także dostępna dla użytkowników iOS w AppStore.

- Aplikacja CCC jest już dostępna na 3 rynkach zagranicznych. Jeśli chodzi o rynek węgierski to elektroniczne kanały sprzedaży z roku na rok zyskują tam na popularności, a wartość e-commerce rośnie dwucyfrowo. W kwietniu 2020 uruchomiliśmy na Węgrzech sklep internetowy ccc.eu, który cieszy się ogromną popularnością. Teraz klienci mogą także korzystać z mobilnego kanału, który będzie silnym wsparciem dla e-commerce oraz omnichannelowej sprzedaży CCC, na której opiera się nasza działalność. Węgry są atrakcyjnym, otwartym na modowe nowości i nowe marki rynkiem. Jesteśmy tam także obecni poprzez inne platformy sprzedaży online: sklep eobuwie oraz sklep online mody premium Modivo – mówi Michał Pachnik zarządzający projektem aplikacji mobilnej.

W Polsce, wg różnych narzędzi analitycznych, aplikacja CCC jest w Top3 liczby pobrań w ciągu 12 ostatnich miesięcy, dla podmiotów z kategorii fashion, na platformie Google Play. A w CCC nie sprzedajemy przecież ubrań, których aplikacje są zawsze bardzo wysoko jeśli chodzi o skalę użytkowników. Dzięki tak szybkim przyrostom jesteśmy w stanie coraz większej grupie naszych Klientów oferować pełne spektrum możliwości jakie daje nasz Omnichannel. Wierzymy, że na naszych rynkach zagranicznych, w tym na Węgrzech sytuacja ta będzie podobna. Funkcjonalności aplikacji poprawią komfort zakupów wielu klientom sklepów CCC, a nam pomogą w dokładnej analizie preferencji węgierskich klientów. Nadal pracujemy nad jej udoskonalaniem i wprowadzaniem kolejnych innowacji. Stale poszukujemy także specjalistów do naszego rozwijającego się zespołu - dodaje Barbara Rogala kierująca pracami nad aplikacją CCC.

Aplikacja CCC ułatwia klientom zakupy online dzięki zastosowaniu nowoczesnych funkcjonalności takich jak Visual Search - wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia (dostępne w systemie operacyjnym iOS, niebawem także na Android) czy "Odkrywaj" (podoba/nie podoba się) – wyszukiwanie poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie. Klient może również sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Użytkownicy mają dostęp do aktualnej oferty promocyjnej online oraz w sklepach stacjonarnych, z kolei członkowie Klubu CCC korzystają z mobilnej wersji swojej karty lojalnościowej. Osoby, które chcą dołączyć do Klubu mają możliwość rejestracji przez aplikację.

Na koniec marca 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2019 odnotowała dynamiczny, 39-proc. wzrost sprzedaży e-commerce, w efekcie czego udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43% (vs. 28% rok wcześniej).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus