Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Spółka z Grupy CI Games przeprowadzi emisję akcji, chce pozyskać około 4 mln zł

Udostępnij

United Label, spółka wydawnicza z Grupy CIG (CIGAMES), przeprowadzi emisję akcji, z której chce pozyskać około 4 mln zł. Środki finansowe zostaną przeznaczone na rozwój portfolio wydawniczego platformy. Spółka chce zadebiutować na NewConnect w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Emisja akcji zostanie przeprowadzona na platformie CrowdConnect.pl

United Label to globalna platforma wydawnicza przeznaczona dla niezależnych deweloperów gier typu indie, założona z inicjatywy CI Games na przełomie 2018 i 2019  r. Spółka ma w swoim portfolio umowy ze studiami z Wielkiej Brytanii i Francji na wydanie czterech gier.

- Decyzja o emisji akcji United Label oraz upublicznieniu tej spółki to konsekwencja wcześniejszych zapowiedzi w zakresie pozyskania finansowania na spółkę zależną. United Label jest gotowa, aby prowadzić działalność jako samodzielny podmiot. Jednocześnie dzięki wsparciu w kilku istotnych obszarach wydawniczych ze strony CI Games, United Label utrzyma bardzo lekką strukturę kosztów stałych. Przy obecnym planie wydawniczym już rok 2020 powinien zakończyć się atrakcyjną rentownością netto na poziomie rachunku wyników – mówi Marek Tymiński, prezes CI Games. Producent i wydawca gier jest obecnie 100 proc. akcjonariuszem United Label. Wczoraj Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki zdecydowało o przeprowadzeniu emisji oraz rozpoczęciu procesu ubiegania się o dopuszczenie akcji United Label do notowania w Alternatywnym Systemie Obrotu NewConnect.

- Chcemy, aby platforma rozwijała się szybciej, mogła pozyskiwać kolejne gry oraz mocniej wspierać projekty, w które się angażuje. Z tych powodów zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu emisji akcji i upublicznieniu spółki na warszawskiej giełdzie – mówi Tomasz Litwiniuk, prezes United Label.

United Label pozyskuje prawa wydawnicze gier z całego świata, na globalnej licencji. Wybrane projekty są współfinansowane przez platformę. Majątkowe prawa autorskie pozostają po stronie zespołu produkcyjnego, a United Label ma prawo pierwszeństwa do kontynuacji tytułu oraz dodatków. Do tej pory platforma zweryfikowała i zanalizowała ponad 200 projektów sygnowanych przez studia z całego świata.

- Każda z czterech planowanych gier z portfolio United Label, oprócz wysokiej jakości, charakteryzuje się unikatowymi elementami rozgrywki, które pozwalają poszczególnym grom wyróżniać się na tle innych tytułów indie. United Label buduje długotrwałe relacje z utalentowanymi deweloperami z całego świata i liczę, że po pierwszym sukcesie tym bardziej staniemy się atrakcyjną alternatywą wydawniczą na globalnym rynku.– mówi Tomasz Litwiniuk, prezes United Label.

Obecnie dwa tytuły, z portfolio wydawniczego United Label: gra narracyjna Röki oraz RPG w stylu pixel art Eldest Souls, są w końcowych fazach produkcji. Ich premiery będą miały miejsce w tym roku, już teraz wzbudzają duże zainteresowanie graczy. Ponad 50 tys. osób dodało do swojej wishlisty grę Röki, a grę Eldest Souls ponad 40 tys. W ostatnich miesiącach obie gry  miały swoje prezentacje na najważniejszych wydarzeniach branżowych, m.in.  MIX Live Showcase i Steam Game Festival.

- Nasze gry wzbudzają duże zainteresowanie i do tej pory spotykały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Zarówno Röki , jak i Eldest Souls zostały wskazane przez Nintendo jako kluczowe globalne tytuły indie na konsolę Nintendo Switch. Röki znajduje się na wielu branżowych listach najbardziej oczekiwanych gier indie w 2020 roku oraz na wishlistach ponad 50 tys. graczy. To dla nas potwierdzenie, że idziemy w dobrą stronę. Lada dzień podamy datę premiery pierwszej z gier – dodaje Tomasz Litwiniuk.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus