Zapis przebiegu konferencji wynikowej TEN (TSGAMES) z 26 maja 2020 roku, w trakcie której przedstawiciele spółki zaprezentowali wyniki finansowe wypracowane w zakończonym kwartale oraz przedstawili oczekiwania na kolejne miesiące.

W oddzielnym tekście, dostępnym dla abonentów BR Premium, prezentujemy zapis przebiegu sesji pytań i odpowiedzi z tego spotkania.

 

Bartłomiej Piekarski: Dzień dobry Państwu. Witamy na konferencji wynikowej Ten Square Games za pierwszy kwartał 2020 roku. Przedstawimy dzisiaj wyniki, plany na najbliższy okres, a później odpowiemy na wszystkie pytania, jakie Państwo mają. Przedstawię najpierw prelegentów. Magda Jurewicz – CFO, Arek Pernal – COO, Maciek Zużałek – prezes zarządu i Maciek Popowicz – do niedawna prezes zarządu, założyciel Spółki. Prosimy zadawać pytania. Bo voice chat będzie zablokowany, żeby zachować kontrolę nad tym wszystkim. Prosimy zadawać pytania na chacie. Na koniec zrobimy sesję pytań i odpowiedzi i odpowiemy na wszystko, co się zbierze w trakcie całego spotkania. Arek, przekazuję głos.

Arkadiusz Pernal: Dzięki, Bartek. Tak że witamy Państwa bardzo serdecznie już po raz drugi w tym formacie zdalnym. Prezentacja pierwszego kwartału to tak naprawdę prezentacja, która będzie dotykać trzech głównych motywów przewodnich. Przede wszystkim wyniki w sposób oczywisty. Bardzo zadowalające w pierwszym kwartale. Podwojenie przychodów praktycznie. Zysk netto rekordowy, na poziomie 35 milionów złotych. Update covidowy dla Państwa – to będzie bardzo ważny wątek nie tylko w wymiarze operacyjnym, organizacyjnym, ale przede wszystkim w wymiarze biznesowym, gdzie ma to na nas bardzo duży wpływ. No i coś co jest bardzo istotne, to wzmocnienie zarządu, zmiany. Jesteśmy tutaj dzisiaj pierwszy raz w poszerzonym składzie, wspólnie z Maćkiem Zużałkiem – nowym prezesem zarządu. Od 20 maja mamy nowe organy, nową radę nadzorczą, nowy zarząd, tak że w tym poszerzonym składzie chcieliśmy się z Państwem spotkać. Jeśli będą jakieś pytania do nas jako do zarządu czy do Maćka Popowicza, który obecnie sprawuje pieczę nad nami w sferze produktowej i strategicznej, to zapraszamy, tak jak Bartek mówił, po prezentacji.

Ja sobie pozwolę zacząć od update’u wirusowego. Na początek może update operacyjny. Przypominam, że 100 procent operacji TSG jest prowadzonych zdalnie. Cały team jest na home office’ie. Jesteśmy na home office’ie od połowy marca tak naprawdę. Nie spieszymy się specjalnie z powrotem do biura. Wszystko działa. Udaje nam się prowadzić operacje bez przeszkód w tym trybie. Myślę, że możemy sobie powiedzieć, że jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji, że daje się pracować w ten sposób, nie ma z tym problemu. Rozważamy różne scenariusze powrotu. Czy to będą scenariusze rotacyjne, czy powrót częściowy, czy powrót dla chętnych, to będziemy informować później, natomiast w tym momencie pracujemy jeszcze w stu procentach w oparciu o home office.

Natomiast co jest bardziej istotne, myślę, że również dla Państwa z perspektywy akcjonariuszy, to ogromne zmiany warunków rynkowych, które zaszły, szczególnie na rynku reklamowym. Te zmiany powodują czy powodowały masowe wycofywanie budżetów reklamowych z rynku, co my jako producent staramy się wykorzystywać i przekuwać to na swoją korzyść. To wpływa na przeskalowanie Fishing Clasha, na przeskalowanie w naturalny sposób przychodowo (o tym będę mówił za chwilę i dzielił się tutaj tymi wynikami nie tylko pierwszego kwartału, ale też pierwszych miesięcy drugiego kwartału; tak zwyczajowo robimy). I odzwierciedla się to na naszych pozycjach w rankingach. Trafiliśmy do siedemdziesięciu najlepiej zarabiających gier na świecie według rankingu Google’a. Myślę, że to jest coś, o czym mogliśmy jeszcze niedawno marzyć. Teraz jesteśmy z tego bardzo dumni. Jest to wspaniały moment dla Fishing Clasha.

To tyle, jeśli chodzi o update covidowy. O szczegółach, tak jak mówiłem, będziemy mówić szerzej za chwilę. To, o czym chciałem jeszcze dokładniej porozmawiać, to wzmocnienie zespołu zarządzającego. Tak jak mówiłem, jesteśmy tutaj pierwszy raz w poszerzonym gronie. Od wielu miesięcy, od wielu spotkań z Państwem wspominamy o tym, że wzmacniamy organizację, że instytucjonalizujemy TSG, że dołącza do nas coraz więcej talentów i przypominamy, że prowadzimy zarząd w tym technicznym trzyosobowym składzie – Maciek, Magda i ja – to pozostaje ten techniczny zarząd, natomiast od lat pracujemy w takim gronie poszerzonego zarządu. My ten poszerzony zarząd rozumiemy jako ciało, które wspólnie z nami podejmuje decyzje i odpowiada przede wszystkim za najważniejsze obszary strategiczne w organizacji. To jest oczywiście marketing, produkt, BI, HR i tak dalej. Z tymi ludźmi od lat pracujemy i prowadzimy TSG. Mnie się wydaje, że to zasługuje na takie podbicie i podkreślenie. Natomiast pod tym ciałem są teamy, są liderzy, czyli osoby odpowiadające faktycznie fizycznie za produkcję i utrzymanie naszych produktów.

Przechodząc do sedna jak zwykle, czyli do tego, co Państwa najbardziej interesuje, czyli do wyników finansowych, zacznę zwyczajowo od Fishing Clasha. W tym widoku kwartalnym tak naprawdę widzimy pierwszy kwartał. Pierwszy kwartał to są tak naprawdę czasy jeszcze przedcovidowe. W pierwszym kwartale kapitalizujemy… Wzrost przychodów głównie wynika z poprawiania produktów, ze zwiększania budżetów marketingowych po tradycyjnym dropie w czwartym kwartale. Tutaj kapitalizujemy ten świat, który istniał przed Covidem, natomiast to, co jest istotne i to, co jest bardzo ciekawe w tej całej historii to to, co się dzieje w okolicach połowy marca, bo tak naprawdę wtedy zaczęliśmy bardzo wyraźnie dostrzegać to okienko, które się pojawia, czyli tak jak mówiłem wcześniej, masowe wycofanie budżetów marketingowych. Staraliśmy się to sprawdzić, przetestować, tak żeby upewnić się, że pieniądze inwestowane w marketing w tych bardzo specyficznych, niespotykanych dotychczas okolicznościach będą przekładać się na zwroty. Szybko uzyskaliśmy tę pewność. Wszelkie nasze modele statystyczne, zachowanie tych kohort, które pozyskiwaliśmy, wskazywało na to, że te pieniądze są dobrze inwestowane. To co widać na następnym slajdzie, czyli już na miesięcznych wydatkach marketingowych, pokazuje bardzo dokładnie, że o ile w marcu te testy prowadziliśmy i te budżety marketingowe faktycznie trochę wzrosły, to w kwietniu ten wzrost wydatków marketingowych był już bardzo duży. Tutaj dla Państwa wygody, ten poziom stycznia i lutego w okolicach 5-6 milionów złotych. Kwiecień zamknęliśmy z wydatkami na poziomie prawie 20 milionów złotych, natomiast maj jest jeszcze powyżej tego. Tak że staramy się wykorzystać ten moment rynkowy, który jest momentem unikalnym. Nie ma co do tego wątpliwości. Nie ma też wątpliwości co do tego, że ten moment nie będzie trwał wiecznie, więc staramy się skupić tych użytkowników, których możemy, i zrobić to teraz, stąd te wysokie wydatki marketingowe. Być może są to wydatki, których Państwo się nie spodziewaliście, natomiast to jest bardzo, bardzo logiczna konsekwencja stosowania naszych modeli statystycznych, naszego podejścia takiego bardzo granularnego do wydawania tych pieniędzy marketingowych. W naszej ocenie jest to najlepsza inwestycja zgromadzonych środków, jaką moglibyśmy sobie w praktyce wymarzyć, więc to staramy się robić.

I co za tym idzie? Idą za tym przychody. Te przychody już bardzo, bardzo wyraźnie skoczyły w kwietniu. Ten poziom, na który się teraz Fishing Clash przeskalował, to jest dwa razy więcej niż poziom czwartego kwartału. Czyli w przeciągu jednego kwartału, w przeciągu trzech miesięcy zrobiliśmy skok o 100 procent, jeśli chodzi o bazę przychodową, czyli przeskalowaliśmy grę praktycznie dwukrotnie. Myślę, że to jest scenariusz, o którym nie moglibyśmy marzyć jeszcze trzy miesiące temu, natomiast to okienko, ta bardzo specyficzna sytuacja rynkowa pozwoliła nam to zrealizować. Te budżety marketingowe to są pieniądze, które będziemy odzyskiwać. Ta inwestycja będzie odzyskiwana przez lata i tak naprawdę pozwoli nam odciąć ten kupon od tego bardzo specyficznego rynkowego momentu. Jeśli będą jakieś pytania, bo domyślam się, że to jest jakoś tam interesujące, więc jeśli będą jakieś pytania, to oczywiście będziemy odpowiadać po prezentacji.

Dalsze produkty – zwyczajowo dwa słowa komentarza o reszcie portfolio. Let’s Fish – wydaje mi się, że to jest kolejny stabilny kwartał przychodów, rozwoju produktu w grze, która ma dziewięć lat. Wydaje nam się, że robimy dobrą robotę, utrzymując ten produkt na tym poziomie. Baza użytkowników około pół miliona aktywnych użytkowników miesięcznie, stabilne przychody. Myślę, że tutaj nic dodać, nic ująć.

Wild Hunt czyli nasza gra myśliwska bardzo ładnie się skaluje z kwartału na kwartał. Myślę, że udaje nam się wykorzystywać potencjał organiczny, który tkwi w tej grze. Użytkownicy faktycznie do tej gry przychodzą, my ich monetyzujemy. To jest poziom kilkunastu milionów złotych rocznie przychodów. Konkuruje trochę z tym naszym Let’s Fishem, który jest mniej więcej na zbliżonym poziomie, czyli to są dwie gry podobnego kalibru w tym momencie.

I to tyle, jeśli chodzi o produkty. Może oddam głos Magdzie, żeby omówić dane finansowe w szerszym widoku.

Magdalena Jurewicz: Szanowni Państwo, mi przyszło podsumować historię, czyli pierwszy kwartał. Niemalże co kwartał mówię to samo, czyli znów kolejny kwartał rekordowy, z najlepszymi przychodami, wynikami. Oczywiście pierwszy kwartał też jest dokładnie taki. Częściowo już dzięki Covidowi, ale w większości jednak ten efekt covidowy zobaczymy w drugim kwartale.

Patrząc na przychody ze sprzedaży, oczywiście potężny wzrost. Zamknęliśmy go poziomem 95 milionów. Jeżeli chodzi o strukturę geograficzną i produktową, tutaj dość stabilnie, jeżeli chodzi o kwartał do kwartału. Czyli oczywiście nasze gry są mocno na rynkach zachodnich, czyli Ameryka Północna i Europa. A jeżeli chodzi o strukturę produktową, to Fishing Clash oczywiście tutaj króluje i stanowi większość tego tortu przychodowego.

W przypadku kosztów operacyjnych koszty nam rosną. Oczywiście to jest, jak rosną przychody. W przypadku kosztów ze sprzedaży one są mocniej uzależnione od poziomu przychodów ze sprzedaży. Oczywiście duży worek to są prowizje, stricte 30 procent dla Google’a i dla Apple’a. I oczywiście wydatki marketingowe, w większości Fishing Clash omówiony przez Arka. Tak że jak najbardziej tutaj ten wzrost kosztów jest uzasadniony.

I po stronie kosztów ogólnego zarządu bądź kosztów wytworzenia również widzimy wzrosty. To oczywiście wynika z tego, że jesteśmy coraz większą firmą. Obecnie, na koniec marca mamy na pokładzie około 230 osób, tak że to też ma swoje przełożenie po prostu kosztowe. Jak Państwo widzą, też jesteśmy w nowym biurze, co też oczywiście w pierwszym kwartale miało swój wydźwięk kosztowy. Natomiast w naszej perspektywie te koszty są pod kontrolą, są uzasadnione i tutaj nie ma żadnych większych problemów czy niepokojów.

To wszystko oczywiście przekłada się na rekordowy poziom Ebitdy, również zysku netto. Tutaj podkreślam, że w czwartym kwartale Państwo widzieli skokowy wzrost zysku netto. To było związane z jednorazowym rozpoznaniem ulgi IP Box za cały rok 2019. Teraz, jak już mamy wypracowaną metodę, to będziemy ten wynik kalkulować na bieżąco z uwzględnieniem tej ulgi. Dlatego też pierwszy kwartał 2020 roku już zawiera tę ulgę. Więc jakby Państwo sobie zobaczyli efekt bezulgowy, to ten wzrost wyniku netto byłby jeszcze większy.

I dosłownie kilka słów o cashflow i strukturze bilansowej. Tutaj niewiele się zmienia oprócz tego, że rośniemy, czyli rośnie nam suma aktywów, rośnie nam suma pasywów, natomiast struktura jest dość podobna, czyli gotówka uzupełniona przez należności, a po drugiej stronie pasywów oczywiście kapitał plus zobowiązania. Zobowiązania to głównie właśnie wydatki marketingowe.

Cashflow nas oczywiście bardzo cieszy. Jak najbardziej operacyjny jest za wsze na plus. Tutaj jest drugi najlepszy kwartał, tak że to też nas oczywiście cieszy.

Tutaj jeszcze tylko wspomnę, jak Państwo już wiedzą, walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o podziale zysku za 2019 rok, tak że na dniach będziemy wypłacać 27 milionów dywidendy. Natomiast jak Państwo widzą po strukturze gotówkowej, to nie powinno w żaden sposób wpłynąć negatywnie na nasz poziom gotówki bądź na regulowanie zobowiązań, tak że wszystko pod kontrolą.

I dosłownie podsumowanie. Jak Państwo doskonale widzą, wszystko rośnie. Wzrosty trzycyfrowe. To oczywiście cieszy. Liczymy, że kolejne miesiące również będą bardzo dobre. Tak jak podkreślamy, wzmocniony zespół zarządzający. Tutaj zaraz będziemy opowiadać też więcej o wyzwaniach i celach. To też ma swoje przełożenie na to wszystko. Dalej prowadzimy osiem równoległych projektów. To jest dla nas obecnie maksymalne capacity. A z takich przyjemniejszych rzeczy, trochę bardziej operacyjnych dla nas, otworzyliśmy biuro w Warszawie, co też, mamy nadzieję, z czasem przełoży się na jeszcze lepsze wyniki TSG.

Maciej Zużałek: Okej, to ja powiem w kilku słowach na temat tego, jakie mamy wyzwania w 2020 roku. Pierwszy obszar to jest praca nad istniejącym portfolio. Wydarzenia ostatniego kwartału pokazują, jak to jest ważne i jak szybkie reakcje potrafią przełożyć się na jeszcze lepszy performance, i dalej pracujemy z tymi grami.

Ważnym elementem jest przebudowa organizacji, wzmocnienie jej w tych obszarach, w których tego wymaga. Mamy kilka projektów reorganizacyjnych skierowanych na polepszenie warunków pracy i poprawę efektywności.

Taka rzecz, która z nami jest od dłuższego czasu, to jest praca nad wejściem na chiński rynek. To jest cały czas otwarty temat. Performance Fishing Clasha jest zauważalny po stronie chińskiej, natomiast możemy kontrolować tylko to, co możemy kontrolować, czyli prowadzić dialog z naszym partnerem chińskim i czekać na to, aż pojawi się licencja dla tego produktu.

Drugi bardzo ważny obszar to jest rozwój portfolio gier. Mamy trzy spółki w soft launchu, tak jak powiedziała Magda. Jedna jest w produkcji. Więc jesteśmy w czwartej kwarcie, bardzo mocno pracujemy z tymi produktami. W tym roku w trzecim, czwartym kwartale powinniśmy pójść w global launche. Global launch to będzie faza testowania tych produktów na szerszą skalę.

I ostatni filar fokusu na ten rok to jest myślenie o nowych rynkach i o dywersyfikacji TSG. Pierwszy obszar, pierwszy krok to jest otwarcie biura w Warszawie i praca tego zespołu nad potencjalnym nowym produktem. I taki nowy wątek, który się pojawił, o którym już mówiliśmy wcześniej czy koledzy, koleżanki mówili, to jest przegląd potencjału MNA dla Ten Square Games. Rozpoczynamy rozmowy z różnymi podmiotami i szukamy ciekawych firm, które mogłyby dołączyć do naszej rodziny. Ale to też nie jest taki pomysł na to, żeby zrobić szybko i dużo, tylko żeby zrobić ciekawe strategiczne akwizycje.

Bartłomiej Piekarski: Prezentacja poszła szybko jak nigdy wcześniej chyba. Zapraszamy do pytań. Ja jeszcze w międzyczasie pokażę Państwu kalendarz, co w najbliższym czasie przewidujemy. Jeśli chodzi o [NS – 00:16:35] Spółki, to początek lipca pokażemy raport sprzedażowy za drugi kwartał. To na pewno będzie ciekawe. I pod koniec sierpnia, 24 sierpnia publikacja pełnego sprawozdania finansowego za pierwsze półrocze. Jeśli chodzi o eventy inwestorskie, to czasy są słabe. Mamy jeden wirtualny event teraz za tydzień z Erste Bankiem. Jeżeli cokolwiek jeszcze się pojawi, to na pewno będziemy chętni. W międzyczasie zapraszamy do kontaktu zawsze. Moje namiary są w prezentacji, tak więc jesteśmy otwarci, tak samo jak i zawsze. Zapraszamy teraz do zadawania pytań. Ja już może zacznę w kolejności, w jakiej zostały zadane, odczytywać pytania i zarząd będzie odpowiadał.