Od 30 czerwca do 2 lipca br. przeprowadzony zostanie proces book-buildingu Milton Essex – warszawskiej spółki specjalizującej się w tworzeniu innowacyjnych urządzeń i oprogramowania do cyfrowej diagnostyki medycznej. Zapisy na akcje rozpoczną się od 6 lipca i potrwają do 16 lipca br. Podanie do wiadomości ostatecznej wysokości ceny emisyjnej nastąpi 21 lipca br. Funkcję oferującego podczas emisji pełni Navigator Dom Maklerski.

W ramach oferty na podstawie dokumentu ofertowego inwestorom zostanie zaoferowane łącznie 2 750 000 akcji serii L, za które spółka chce pozyskać nie więcej niż równowartość 1 mln euro. Zebrane środki Milton Essex będzie chciał przeznaczyć na finalizację prac związanych z pierwszym urządzeniem do diagnostyki alergii, jego rejestrację i program pilotażowy urządzenia.

– Wznowienie emisji, która miała odbyć się tuż przed pandemią Covid-19, to dla naszej spółki niecierpliwie oczekiwany przełom rynkowy i bardzo cieszymy się, że opublikowany niedawno suplement do dokumentu ofertowego wzbudził niemałe zainteresowanie emisją akcji. Przyznaję jednak, że czas kwarantanny COVID-19 dobrze wykorzystaliśmy, wzbogacając nasz portfel projektowy o Face-Cov™ - system do zdalnego pomiaru temperatury ciała człowieka o cechach metrologicznych z wbudowaną biometryczną funkcją rozpoznawania twarzy. Nowy produkt przygotowaliśmy wykorzystując rozwiązania zastosowane w naszym flagowym systemie SkinSense. Jest on innowacyjnym systemem wspomagającym diagnostykę alergii, do którego zaangażowaliśmy sztuczną inteligencję. Na tym polu mamy naprawdę duże osiągnięcia i liczymy, że dzięki emisji akcji będziemy mogli wprowadzić je w życie – mówi Radosław Solan, wiceprezes spółki.

Milton Essex S.A. jest beneficjentem dotacji NCBiR z programu „Ścieżka dla Mazowsza” o wartości 11,1 mln PLN. Dotychczas na badania wykorzystała ponad 3,5 mln zł.