Grupa ABE (ABPL), notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w regionie CEE, wykupiła z końcem lipca, zgodnie z harmonogramem, 5-letnie obligacje serii ABE0720 o łącznej wartości nominalnej 70 mln zł, które były oprocentowane według zmiennej stopy WIBOR 6M + 1,5%.

- Wykupiliśmy obligacje ze środków własnych, gdyż Grupa AB jest stabilnym, silnym finansowo podmiotem. Regulujemy zobowiązania bez względu na sytuację na rynkach finansowych, która obecnie nie sprzyja korzystnemu rolowaniu obligacji - wskazuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. finansowych w AB S.A.

- Pozostałe dwie serie naszych obligacji o łącznej wartości 85,8 mln zł zapadają w czerwcu 2022 roku i październiku 2023 roku. Jesteśmy zainteresowani uczestnictwem w rynku obligacji jako emitent, gdyż uważamy obligacje za dobry instrument w strukturze finansowania, ale bierzemy pod uwagę kwestie kosztowe w relacji do standingu emitentów, co obecnie wydaje się zaburzone. Cieszy nas, że mamy komfortową przestrzeń do działania na bazie zatrzymanych zysków, generowanej na bieżąco gotówki i i kredytów bankowych, z których korzystamy - dodaje CFO Grupy AB.

Grupa AB konsekwentnie realizuje długoterminowe cele rozwoju, a trendy rynkowe związane z pandemią, z zapotrzebowaniem na rozwiązania zdalnej pracy oraz nauki, a także rozrywki domowej, są dla Grupy AB korzystne.

- Intensywnie inwestowaliśmy w zautomatyzowaną logistykę i rozwiązania e-commerce, dzięki czemu skutecznie i efektywnie obsługujemy sprzedaż e-commerce naszych klientów, która bardzo dynamicznie rośnie. Cieszymy się również, że dzięki dostępności towarów w naszych magazynach firmy, administracja publiczna, sektor edukacyjny i konsumenci indywidualnie mogą efektywnie realizować swoją działalność w sposób zdalny – wskazuje Grzegorz Ochędzan.

Wyniki drugiego kwartału br. Grupa AB zamierza wskazać 23 września br. w ramach publikacji zaudytowanego raportu okresowego za rok finansowy 2019/2020 (zakończył się 30 czerwca br.). Z kolei wyniki za okres pierwszych trzech miesięcy br. są już znane. W tym czasie Grupa AB zanotowała blisko 2,3 mld PLN przychodów (+22% rdr), rosnąc dwukrotnie szybciej niż rynek. Dzięki najwyższej efektywności w branży w podobnym tempie wzrosły również zyski.

Grupa AB jest aktywna nie tylko w zakresie działalności operacyjnej, ale również w obszarze społecznym. W szczególności w ramach narodowej walki z COVID-19 firma AB zainicjowała akcję #AByrazem, w którą zaangażowało się operacyjnie ponad 100 osób, a skalę pomocy zwielokrotniło włączenie się do akcji partnerów handlowych – dostawców Grupy AB. W ramach #AByrazem AB S.A. zdobyła i sfinansowała respiratory dla dwóch wrocławskich szpitali. Podarowała również potrzebującym placówkom zabawki i akcesoria dla dzieci oraz artykuły żywnościowe. Dodatkowo strona 2 z 2 Więcej informacji: Adrian Boczkowski, P&L, a.boczkowski@pandl.pl, M: 506 324 456 wraz z firmami Lenovo i Motorola Grupa AB przekazała sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, a z partnerami w postaci firm Sharp, Whirlpool, Gorenje, Toshiba, Brita, Megabajt, Winix Grupa AB ufundowała licznym placówkom w całej Polsce urządzenia AGD, niezbędne do potrzebnej zmiany trybu pracy medyków (400 szt., m.in. pralki, lodówki i kuchnie). #AByrazem działa dalej i będzie wspierać walkę z pandemią koronawirusa w ślad za kolejnymi rozpoznanymi potrzebami.