SimFabric SA, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z Grupy PlayWay, powołał spółkę zależną – VRFabric SA. Działalność nowego podmiotu będzie skoncentrowana na realizacji piątego filaru strategii zrównoważonego rozwoju SimFabric, jakim jest produkcja symulatorów na gogle wirtualnej rzeczywistości. Nowa spółka zajmie się także portingiem gier (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) na urządzenia VR. W maju SIM (SIMFABRIC) powołało spółkę MobileFabric SA, której celem jest rozwój gier na urządzenia mobilne.

- Rozpoczynamy działalność w segmencie gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. VR, zwłaszcza w ostatnim czasie, nabrał rozpędu w biznesie i zdobywa coraz większą widoczność w branży gamingowej. Ten trend obserwowaliśmy podczas pandemii koronawirusa, kiedy sprzedaż urządzeń VR dynamicznie wzrosła, zwłaszcza w USA. Niejednokrotnie w sklepach brakowało gogli. Poprzez powołanie spółki zależnej – VRFabric – teraz także my dołączamy do grona firm, które zaoferują tę popularną rozrywkę graczom – informuje Julia Leszczyńska, prezes zarządu spółki SimFabric SA.

VRFabric będzie produkowało gry symulacyjne. Spółka zajmie się także portingiem gier na urządzenia VR z portofolio SimFabric oraz innych studiów zewnętrznych. Pierwszym projektem VR-owym w portfolio spółki będzie Train Mechanic Simulator VR. Premiera gry planowana jest jeszcze w 2020 r.

Na mocy zawartego pomiędzy spółkami porozumienia VRFabric wyda na gogle wirtualnej rzeczywistości cztery nadchodzących gry z portfolio SimFabric. Chodzi o Moon Village VR, Flipper Mechanic Simulator VR, Mushrooms: Forest Walker VR oraz horror psychologiczny Cthulhu: Books of Ancients VR.

62 proc. udziału w kapitale zakładowym VRFabric należy do SimFabric. Pozostałe zostały objęte przez dwa podmioty prawne oraz przewodniczącego Rady Nadzorczej SimFabric, Emila Leszczyńskiego. Na stanowisko Prezesa Zarządu w spółce zależnej została powołana Julia Leszczyńska.

Działalność w segmencie gier VR-owym to piąty filar strategii zrównoważonego rozwoju spółki. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim, jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzeci flar to działalność badawczo-rozwojowa. W maju spółka rozpoczęła działalność w segmencie gier mobilnych, czwarty filar działalności prowadzi pod szyldem spółki zależnej – MobileFabric.

- Gry mobilne to najdynamiczniej rozwijający się segment gier, który cieszy się nieprzerwaną popularnością na całym świecie. Szacuje się, że w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo, w 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda na gry 159,3 mld dolarów, z czego największy wzrost wydatków będzie dotyczył projektów mobilnych. W 2023 roku rynek gier ma być wart 200 mld dolarów.