Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wirtualna Polska Holding w pierwszym półroczu 2020 r. wypracowała ponad 15 mln zł zysku netto

Udostępnij

WPL (WIRTUALNA) utrzymuje pozycję lidera wśród polskich wydawców internetowych. W pierwszym półroczu 2020 roku spółka zanotowała prawie 261 mln zł przychodów ze sprzedaży, wypracowała również ponad 15 mln zł zysku netto. Wyniki te udało się osiągnąć, mimo pozbawienia możliwości osiągania jakichkolwiek przychodów jednej ze spółek z Grupy, spowodowanych pandemią Covid-19.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. wyniosły po dwóch kwartałach 260,8 mln złotych, skorygowana EBITDA 79,9 mln zł co oznacza spadek o 16% w porównaniu do ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 15 mln złotych. Znaczący wpływ na wyniki pierwszego półrocza miała pandemia Covid-19. Związane z nią obostrzenia wpłynęły głównie na spółki działające w branży turystycznej. Dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu pozwala jednak ograniczać negatywne skutki pandemii na wyniki całej Grupy.

Skutki ograniczeń i zamknięcie granic odczuliśmy głównie w turystyce zagranicznej. Wyłączając stratę spółki Wakacje.pl, Grupa osiągnęła w drugim kwartale solidny wzrost EBITDA w wysokości 14% rok do roku. Dziękuję za ten wynik wszystkim Obywatelom Wirtualnej Polski Holding, których jest już tysiąc osiemset i którzy, w tym trudnym i niepewnym kwartale, walczyli o bezpieczeństwo finansowe firmy. Specjalne podziękowania należą się naszej części mediowej, kierowanej przez wiceprezes Joannę Pawlak, która jako najsilniejsza spółka w Grupie wspierała finansowo słabszych. Mimo fizycznego dystansu, bez wątpienia byliśmy w tym kwartale bliżej siebie niż kiedykolwiek wcześniej – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding S.A.

Telewizja WP w pierwszym półroczu 2020 zanotowała udział w rynku na poziomie 0,69% w grupie wiekowej 16-49, zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów dostępnych na cyfrowym multipleksie MUX8. Według Nielsen Audience Measurement Telewizja WP osiągnęła 58% wzrostu względem pierwszego półrocza 2019 roku, co stanowi największy wzrost spośród wszystkich naziemnych kanałów ogólnotematycznych.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus