Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Skinwallet o krok od debiutu na NewConnect

Udostępnij

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do obrotu na rynku NewConnect akcji Skinwallet, właściciela platformy do handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Spółka czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Skinwallet odnotował w II kwartale rekordowe przychody na poziomie ponad 4 mln zł oraz przekroczył próg rentowności. Będzie to pierwszy podmiot z branży e-sportu oraz handlu dobrami cyfrowymi, który zadebiutuje na warszawskiej giełdzie. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu Spółkę wspierał Autoryzowany Doradca – INC.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że proces wprowadzania naszych akcji do obrotu giełdowego dobiegł końca i już niedługo dołączymy do grona spółek notowanych na NewConnect. Przez ostatnie kilka miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem naszej platformy, dodając do niej nowe funkcjonalności. Prowadzimy szeroko zakrojone działania marketingowe w różnych krajach oraz finalizujemy prace związane z drugą odnogą platformy, jaką będzie Marketplace, pozwalający na handel przedmiotami bezpośrednio pomiędzy graczami. Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do spółek notowanych na giełdzie – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

Spółka odnotowała w II kwartale br. rekordowy poziom przychodów. Wyniosły one ponad 4 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 50 procent w porównaniu z I kwartałem tego roku oraz o prawie 275 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku. Był to również pierwszy kwartał w historii spółki zakończony dodatnią rentownością. Łączna wartość przychodów odnotowana w I półroczu tego roku wyniosła natomiast ponad 6,7 mln zł i jest wyższa niż poziom przychodów odnotowanych w całym ubiegłym roku. Dynamiczny wzrost wyników w tym okresie jest efektem konsekwentnej realizacji planów rozwoju Skinwallet.

- Poziom przychodów odnotowany w ubiegłym kwartale pokazuje, że model biznesowy Skinwallet jest bardzo efektywny, skalowalny, a także rentowny. Ubiegły kwartał zakończyliśmy bowiem z zyskiem na poziomie EBITDA oraz zyskiem netto. Naszym celem jest podtrzymanie kwartalnej dynamiki wzrostu oraz wzrost rentowności – komentuje Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

W celu sfinansowania rozwoju platformy w styczniu b.r. spółka przeprowadziła emisję akcji w ramach oferty prywatnej przeprowadzonej przez Dom Maklerski INC. W jej ramach spółka pozyskała 3,4 mln zł oraz 50 nowych inwestorów. Skinwallet jest pierwszą spółką z portfela funduszu venture buildingowego Tar Heel Capital Pathfinder, która zadebiutuje na GPW w Warszawie. Wcześniej powiązany z nią fundusz private equity Tar Heel Capital wprowadził na giełdę m.in. spółkę LiveChat.

Dodatkowo, w maju 2020 r.  Napoleon FIZ, fundusz powiązany z głównym akcjonariuszem spółki Tar Heel Capital Pathfinder dokonał zbycia posiadanych przez siebie akcji na rzecz kilkudziesięciu inwestorów zewnętrznych za łączną kwotę 2,4 mln PLN, przy wycenie o 30% wyższej niż w ofercie prywatnej, tj. 44,20 zł za akcję.

Platforma Skinwallet służy do łatwej i bezpiecznej sprzedaży dóbr cyfrowych, czyli wirtualnych przedmiotów z gier. Obecnie można na niej handlować m.in. skinami z CS:GO, Dota 2 czy Team Fortress 2. Jest to jeden z największych na rynku serwisów skupujących dobra cyfrowe metodą mass-deposit i jednocześnie największa polska strona zajmującą się handlem skinami. Metoda mass-deposit pozwala dużej liczbie graczy sprzedawać wybrane skórki w prosty i bezpieczny sposób, a dzięki rozbudowanej analityce danych Skinwallet może w pełni zautomatyzować wycenę przedmiotów i przeprowadzane transakcje. Dzięki temu cały proces sprzedaży, wraz z wypłatą pieniędzy, zajmuje zaledwie kilka minut.

- Za nami rok wzmożonej pracy. Przez ten okres przeprowadziliśmy dynamiczną ekspansję za granicą, wprowadzając naszą platformę na nowe rynki. Stopniowo poszerzaliśmy bazę dóbr cyfrowych o przedmioty z kolejnych gier oraz dodawaliśmy popularne lokalne systemy płatnicze. Zintensyfikowaliśmy działania promocyjne, stawiając mocno na marketing lokalny oraz jakościowy content marketing. Konsekwentne poszerzanie funkcjonalności dla graczy przyniosło efekty wcześniej niż się spodziewaliśmy. W marcu osiągnęliśmy po raz pierwszy ponad 1 mln zł przychodów oraz przekroczyliśmy próg rentowności kilka miesięcy wcześniej, niż zakładaliśmy. Pozytywny trend był przez nas kontynuowany w kolejnych miesiącach, dzięki czemu odnotowaliśmy kwartalną dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 47 procent – dodaje prezes Skinwallet.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus