ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował we wrześniu 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 231 mln USD, wobec 166 mln USD we wrześniu 2019 r., co oznacza wzrost o około 39%.

„Wrzesień był miesiącem, w którym wypracowaliśmy najwyższe przychody miesięczne w tym roku. Zgodnie z naszymi założeniami sprzedaż ASBIS rośnie dynamicznie, potwierdzając słuszność objętej przez nas strategii. Notujemy wzrosty przychodów na praktycznie wszystkich naszych rynkach. Największą sprzedaż tradycyjnie zanotowaliśmy w Rosji, natomiast największą miesięczną dynamikę wzrostu przychodów zanotowała Słowacja oraz nasze operacje na Bliskim Wschodzie zlokalizowane w Dubaju. Wypracowujemy też wysokie wzrosty przychodów na wielu rynkach, m.in. w Rumunii, Polsce i rejonie Adriatyku” – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

„Produktami, które były największymi czynnikami wzrostu naszych przychodów były we wrześniu smartfony, procesory oraz akcesoria, wśród których najlepiej sprzedawały się słuchawki AirPods. Sprzedaż akcesoriów wzrosła o 70% w porównaniu do września ubiegłego roku. Nowy model iPhone'a, iPhone 12, został niedawno wprowadzony na rynek przez firmę Apple. Spodziewamy się rozpocząć jego sprzedaż na naszych rynkach na przełomie października i listopada. Oczekuje się, że będzie to kolejny czynnik wzrostu naszych przychodów w tym roku” – dodał Siergiej Kostevitch.