Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sunday Energy planuje emisję akcji w IV kwartale br. i debiut na NewConnect w 2021 roku

Udostępnij

Sunday Energy S.A., wiodący dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, zakłada przeprowadzenie do końca 2020 roku emisji akcji na platformie Crowdconnect.pl. Spółka planuje pozyskać do 4 mln zł, dedykowanych wzrostowi skali sprzedaży paneli i inwerterów oraz rozwojowi nowych usług dla branży, takich jak zarządzanie komponentami PV na rynku wtórnym i budowa narzędzi poprawiających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi. Atrakcyjny model biznesowy, współpraca ze światowymi producentami urządzeń (m.in. chińskim producentem DAH Solar i japońską firmą Leapton Solar), rosnący rynek wspierany wymaganiami UE, czy ekspozycja na sektor e-commerce to wybrane czynniki budujące potencjał komercyjny Sunday Energy. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie oferowania akcji będzie Dom Maklerski INC S.A.

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym i uzupełniającym, związanym z dodatkowymi usługami i produktami dot. OZE, tj. pompy ciepła, magazyny energii itd.
W pierwszym obszarze kluczową częścią biznesu jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku PV (m.in. inwertery, falowniki). Spółka zajmuje się także developmentem farm (aktualnie trwają prace nad projektami o mocy 10 MW, w przygotowaniu inwestycje rzędu 100 MW) oraz rozwija nowe kierunki biznesowe, dotychczas niewystępujące powszechnie na polskim rynku.

- Sunday Energy jest certyfikowanym importerem i bezpośrednim przedstawicielem światowych producentów paneli i urządzeń z rynku PV, współpracującym z klientami hurtowymi oraz detalicznymi poprzez sklep e-commerce. Rozwijamy także projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych, lecz wobec koncentracji branży na sprzedaży i montażu urządzeń, chcemy pójść krok dalej i w przyszłości zaoferować klientom dodatkowe usługi. Intensyfikacja biznesu i wzrost popytu na produkty z oferty spółki, skłoniły nas do decyzji o przeprowadzeniu jeszcze w tym roku kampanii crowdfundingu udziałowego, z której środki przyspieszą rozwój skali biznesu. W połowie 2021 roku planujemy debiut na rynku NewConnect. To naturalny a zarazem kolejny etap rozwoju, który pozwoli wzmocnić rozpoznawalność, wiarygodność, a jednocześnie umożliwi uzyskanie wyceny wartości spółki i jej perspektyw - mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

W obszarze handlu hurtowego firma współpracuje z wykonawcami farm PV, hurtowniami elektrycznymi, dużymi firmami instalatorskimi, przedsiębiorstwami (np. pieczarkarnie) i sklepami internetowymi. Handel detaliczny Sunday Energy prowadzi poprzez własny sklep e-commerce (https://sundayenergy.pl/panele-fotowoltaiczne/ i kieruje ofertę do osób prywatnych, odbiorców końcowych i małych instalatorów.

- W naszej ocenie uczestnicy rynku fotowoltaicznego w kolejnych latach będą potrzebować szeregu usług dodatkowych, dotychczas mało popularnych. Firmy, będące w stanie oferować klientom dodatkową wartość dodaną, mogą w przyszłości pozytywnie wyróżniać się w gronie podmiotów oferujących wyłącznie sprzedaż lub montaż paneli. W Sunday Energy chcemy rozwijać dwa główne kierunki usług. Pierwszym jest budowa szeregu funkcjonalności mających na celu lepszą komunikację, zarządzanie ofertami i usługami pomiędzy instalatorami a klientem końcowym. Druga część obszaru new business to usługi wsparcia dla organów prawnych i firm leasingowanych, finansujących inwestycje w OZE - uzupełnia Michał Sochacki.

Informacje rynkowe wskazują na skokowe wzrosty zainteresowania instalacjami fotowoltaicznymi w Polsce. Według danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych, 1 października 2020 roku moc zainstalowana wynosiła 2,68 GW (+166,3 proc. r/r i +6,1 proc. m/m). Dane dotyczą wszystkich instalacji zgłaszanych do firm dystrybucyjnych, zarówno przez klientów detalicznych, jak i hurtowych/instytucjonalnych. Z kolei według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa, dotychczas dysponująca mniejszą skalą wobec inwestycji prosumenckich. Głównym klientem Sunday Energy będą inwestorzy hurtowi.

Prezes dodaje, iż wraz z dynamicznym rozwojem branży, naturalnym zjawiskiem może być wzrost skali trudności w finansowaniu inwestycji, w tym poprzez leasingi i kredyty. Wyzwaniem dla podmiotów odzyskujących urządzenia PV będzie ich dalsze przeznaczenie. Sunday Energy zakłada zaoferowanie takim klientom pełnej usługi w postaci demontażu, testów, serwisowania i magazynowania urządzeń, a finalnie pośrednictwo w ich sprzedaży do nowych klientów.

- W perspektywie krótko- i średnioterminowej naszym corowym obszarem biznesu pozostanie import
i sprzedaż paneli (z segmentu premium jak i popularnego) oraz niezbędnych urządzeń (inwerterów, zabezpieczeń itd.). Tu przewagą Sunday Energy na rynku jest doświadczenie importerskie wyniesione
z innych branż oraz kompleksowość oferty, poparta współpracą z czołowymi światowymi producentami, jak DAH Solar, Just Solar czy Leapton. Klient zainteresowany instalacją fotowoltaiczną uzyska w naszej firmie kluczowe składowe swojej inwestycji oraz wsparcie w zakresie podjęcia współpracy z firmami instalacyjno-doradczymi
- podsumowuje Prezes.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus