THD (THEDUST), wrocławskie studio notowane na Rynku NewConnect, opublikowało dzisiaj zaktualizowaną Strategię Rozwoju na lata 2020-2023. Głównym celem Spółki w tym okresie będzie budowa portfolio produkcji bazujących na grach Indie Premium opartych o adaptacje dzieł literackich oraz rozwój grupy The Dust. Na przestrzeni najbliższych lat Spółka zamierza wydać 15 gier survivalowych, autorstwa zależnego studia Game Island oraz 15 symulatorów. W 2022 roku do graczy ma również trafić flagowa produkcja Spółki, I, The Inquisitor. Zatrudnienie w grupie The Dust ma się docelowo zwiększyć do 70 osób.

W latach 2020-2023 The Dust zamierza oprzeć rozwój swojej działalności na trzech filarach:

  1. Produkcji gier kategorii Indie Premium bazujących na adaptacji dzieł literackich (zaczynając od I, the Inquisitor),
  2. Tworzeniu i wsparciu niezależnych zespołów deweloperskich w ramach grupy kapitałowej skupiających się na produkcjach średnio budżetowych (symulatory, survivale),
  3. Działalności wydawniczej w ramach grupy.

- Nasza dotychczasowa strategia rozwoju zakładała produkcję i wydawanie różnorodnych gier w ramach spółki The Dust. Teraz natomiast zamierzamy też wspierać niezależne, samodzielne zespoły tworzące gry o konkretnej tematyce. Pozwoli to na wyspecjalizowanie się konkretnych zespołów w jednym konkretnym gatunku, a nam zapewni pełen nadzór nad pracami produkcyjnymi gier, których będziemy wydawcą. Pozwoli nam to również skupić się nad produkcją flagowego tytułu The Dust, “I, the Inquisitor” na podstawie znanego cyklu Jacka Piekary. Naszym celem jest wprowadzenie gry na rynek już w 2022 roku – komentuje Jakub Wolff, prezes The Dust.

The Dust zamierza zakończyć prace nad swoja flagową produkcją w 2022 roku. Ponadto począwszy od 2021 roku Spółka planuje w ramach swojej grupy kapitałowej wyprodukować 15 gier survivalowych oraz 15 symulatorów. Produkcją survivali będzie zajmowało się studio zależne od The Dust – powołane w lipcu br. Game Island. Pierwszą grą nad którą pracuje studio jest ogłoszony 22 października br. Deadly Desert. Zgodnie ze strategią każdy z nowych projektów średnio budżetowych będzie współfinansowany we współpracy z inwestorami zewnętrznymi na zasadach project finance.

- Poza rozwojem portfolio wydawniczego będziemy również rozwijać nasz zespół marketingowy. Ze względu na zbliżoną tematykę skupimy się na cross-promocji oraz prawidłowym adresowaniu feedbacku od graczy. Naszym celem jest budowa społeczności wokół naszych tytułów, w związku z czym najpopularniejsze z nich będą po premierze rozwijane o patche, DLC oraz kontynuacje – dodaje Jakub Wolff, prezes The Dust. W pierwszej kolejności The Dust skupi się na rozwoju zespołu marketingowego, a następnie na rozbudowie i tworzeniu kolejnych zespołów produkcyjnych. Strategia zakłada, że w 2022 roku w grupie The Dust będzie zatrudnionych 70 osób. Spółka zamierza w tym czasie również podpisać umowy wydawnicze z globalnymi wydawcami dla projektu I, The Inquisitor.