Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Artifex Mundi zakończył III kwartał 2020 r. z 2 mln zł zysku netto

Udostępnij

Giełdowy producent i wydawca gier zakończył III kwartał 2020 r. z 36% wzrostem sprzedaży, do 5,5 mln zł, wypracowując w tym okresie 2,4 mln zł zysku operacyjnego (0,7 mln zł rok wcześniej) oraz 2,0 mln zł zysku netto (0,8 mln zł rok wcześniej). Biznes Artifex Mundi napędza m.in. wzrost sprzedaży gier w wersjach na konsole oraz rozwój aplikacji Unsolved.

Od początku 2020 r. ART (ARTIFEX) osiągnął 55% wzrost przychodów, do 18,9 mln zł, wypracowując 8,3 mln zł EBIT (262% wzrost rdr.) i 6,8 mln zł zysk netto (237% wzrost rdr.).

- Systematyczne poszerzanie oferty gier w wersjach na konsole, w szczególności na Nintendo Switch, w połączeniu z rozwojem mobilnej aplikacji Unsolved umożliwiającej komercjalizację gier HOPA w modelu free-to­-play, pozwoliło nam zakończyć III kwartał z dynamicznym wzrostem przychodów. Dzięki koncentracji na maksymalizacji dochodowości posiadanego portfela gier, głównie z gatunku HOPA rentowność naszej sprzedaży utrzymuje się na wysokim poziomie, przekładając się na atrakcyjny wynik operacyjny i netto. Co ważne, wypracowane w III kwartale wyniki w naszej ocenie mają charakter powtarzalny. Biorąc pod uwagę, iż ostatni kwartał roku tradycyjnie jest jednym z najlepszych w roku, a dodatkowo m.in. rozwój Unsolved zwiększa nasze możliwości biznesowe, mamy potencjał, by zakończyć 2020 r. ze zdecydowanie satysfakcjonującym wynikiem – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Unsolved to aplikacja scalająca część portolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji). Aplikacja, udostępniona na początku roku na wybranych rynkach graczom z urządzeniami Android w wersji z 4 tytułami HOPA, dziś, w wersjach na Android i iOS oferuje dostęp do kilkunastu rozpoznawalnych tytułów spod znaku Artifex Mundi. Pozytywne przyjęcie Unsolved przez graczy oraz atrakcyjne KPI projektu, z LTV na czele, sprawiły, iż w najbliższych tygodniach spółka rozpocznie pierwsze kampanie akwizycji graczy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus