Baked Games SA, producent i wydawca gier mobilnych i PC z grupy PLW (PLAYWAY), przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect. Spółka finalizuje prace nad Dokumentem Informacyjnym, który jeszcze w tym roku złoży do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studio liczy na dołączenie do grona spółek publicznych w pierwszym półroczu 2021 roku. Już w grudniu na rynku pojawi się prolog flagowego projektu spółki – Prison Simulator. Pełna wersja gry będzie dostępna w pierwszej kolejności na PC, a docelowo także na konsole i platformy VR-owe.

- Jesteśmy na etapie finalizacji Dokumentu Informacyjnego spółki, który chcemy złożyć do GPW jeszcze w tym roku. Liczymy, że dopuszczenie akcji Baked Games do obrotu na rynku NewConnect nastąpi w pierwszym półroczu 2021. Planujemy dynamiczny rozwój, mamy jasno określone plany biznesowe, które chcemy realizować jako spółka publiczna – informuje Przemysław Bieniek, członek Zarządu Baked Games SA. – Obecnie przygotowujemy się do premiery prologu Prison Simulator, naszego największego jak dotychczas projektu, z którym wiążemy duże nadzieje. Konferencje takie jak PAX Online, Tokyo Game Show, Steam Festival i stały kontakt z graczami, pokazują, że nasza gra cieszy się dużą popularnością. Już teraz znajduje się w zestawieniu TOP Wishlist platformy Steam – dodaje Bieniek.

Prolog Prison Simulator trafi na rynek w grudniu br. Projekt pozwoli graczom wcielić się w strażnika fikcyjnego więzienia zlokalizowanego w stanie Nebraska w USA. Jego zadaniem będzie przywrócenie porządku w podupadającej placówce karnej. – Rozgrywka przewiduje wiele możliwych scenariuszy, a ich przebieg i zakończenie zależą od podjętych podczas rozgrywki wyborów. Główny bohater może całkowicie poświęcić się misji postawienia więzienia na nogi lub skoncentrować się na własnym wzbogaceniu i w związku z tym rozpocząć nielegalną współpracę z gangami, czy też osadzonymi – tłumaczy Przemysław Bieniek.

Pełna wersja Prison Simulator będzie dostępna w wersji na PC w pierwszym półroczu 2021 roku. Docelowo ukaże się także na konsoli Sony i Microsoftu oraz w wersji kompatybilnej z goglami VR. Symulator oparty został na elementach technologii rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której postacie za każdym razem zachowują się inaczej, co determinuje zaprogramowany kod. – Chcemy uczestniczyć w budowaniu rynku wirtualnej rzeczywistości, ponieważ jest to pewnego rodzaju innowacja w sektorze gamingowym. Wykorzystanie technologii VR w grach ma ogromny potencjał. Biorąc pod uwagę charakter gry Prison Simulator oraz toczone w niej rozgrywki z perspektywy pierwszej osoby (FPP), jej odbiór w wersji na tę platformę może być bardzo pozytywny. Chcemy wykorzystać istniejącą na rynku niszę i zapewnić fanom wirtualnych rozgrywek zupełnie nowe doznania – mówi Przemysław Bieniek.

Model biznesowy Baked Games oparty jest na produkcji własnych tytułów oraz wydawaniu kilku gier rocznie. Obecnie w portfolio spółki znajduje się kilka, nieogłoszonych jeszcze, autorskich produkcji. Do końca pierwszego kwartału przyszłego roku, studio planuje prezentację pięciu pre-produkcji. W celu dywersyfikacji działalności studio będzie prowadzić także działalność portowo-wydawniczą. Zarząd spółki zapewnia w ten sposób generowanie stałych przychodów ze sprzedaży i obniża ryzyko operacyjne prowadzonej działalności w branży gier.