Wirtualna Rzeczywistość (VR) to gałąź branży gier, która w ostatnich miesiąca nabiera niezwykłego tempa. W okresie pandemii sprzedaż urządzeń gogli Virtual Reality bije wszelkie rekordy, a według analityków rynku trend ten będzie przyspieszał. Jednym z liderów rynku jest należący do Facebooka Oculus. Ich urządzenie Quest 2 jest tak popularne, że firma nie nadąża z produkcją. Gra Blair Witch produkcji krakowskiego BLO (BLOOBER) trafiła do sprzedaży w dniu wczorajszym i już po niecałych 12 godzinach przyniosła całkowity zwrot poniesionych nakładów produkcyjnych i marketingowych dla wersji VR. Wszystko to jeszcze przed premierą wersji na pozostałe urządzenia Virtual Reality.

– Premiera Blair Witch VR okazała się niebywałym sukcesem. Okres Halloween zawsze stanowi idealny moment na premierę immersyjnych dreszczowców na nowych platformach i nie inaczej było w przypadku wczorajszego debiutu. Liczymy, że Blair Witch nie będzie zwalniał tempa – jest to bardzo ciekawa propozycja, dla ludzi posiadających gogle VR. – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Spółka opracowała tę produkcję we współpracy z Oculusem dzięki czemu w trakcie debiutu i w nadchodzących tygodniach gra będzie featurowana zarówno w sklepie jak i na wielu kanałach społecznościowych. Do promocji tej produkcji zaproszono również wielu VR-owych influencerów. Całkowity zwrot kosztów produkcji i marketingu “Blair Witch” dotyczy wszystkich przygotowanych przez spółkę wersji VR.

­– Blair Witch Quest Edition to pierwsza wersja, ale opracowaliśmy już pozostałe, które wejdą do sprzedaży w niedalekiej przyszłości. Znakomity start tej produkcji utwierdza nas w przekonaniu, że to była dobra decyzja, a VR będzie w nadchodzącym czasie jednym z głównych nurtów elektronicznej rozrywki. Zdecydowanie nie jest to nasze ostatnie słowo w tym temacie - dodaje prezes Bloober Team SA.

Za wykonanie portu gry odpowiada studio Incuvo SA - specjalizujące się technologii Virtual Reality.