Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sunday Energy wchodzi na rynek węgierski

Michał Sochacki
Michał Sochacki
Udostępnij

Sunday Energy S.A., wiodący dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, rozpoczął działania operacyjne i sprzedażowe na Węgrzech. Ekspansja spółki na rynkach zagranicznych będzie opierać się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych, oferującymi urządzenia PV pod marką Sunday Energy. Wybór Węgier do programu pilotażowego wynika z relacji handlowych spółki oraz dynamicznego rozwoju segmentu OZE w tym kraju. Węgry zakładają do 2030 roku osiągnięcie 90-proc. poziomu neutralności klimatycznej. Sunday Energy planuje w połowie kolejnego roku debiut na rynku NewConnect, a wcześniej, w okresie do końca bieżącego okresu - emisję akcji o wartości do 4 mln zł na platformie Crowdconnect.pl.

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym, bazującym na imporcie 
i sprzedaży paneli PV oraz innych komponentów (m.in. inwertery). Spółka rozwija także projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych (aktualnie trwają prace nad projektami o mocy 10 MW,
w przygotowaniu inwestycje rzędu 100 MW). W drugim rozwijanym segmencie new business celem Sunday Energy jest budowa uzupełniających usług, oferujących klientom dodatkową wartość dodaną. Pierwszą z nich stanowią rozwiązania ukierunkowane na poprawę komunikacji oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacji między firmami instalatorskimi a klientami detalicznymi. Druga grupa usług bazuje na oferowaniu wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE (m.in. firm leasingowych) w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej sprzedaży paneli i urządzeń PV.

- Stabilny i systematyczny wzrost skali biznesu Sunday Energy w Polsce i pozytywne przyjęcie przez rynek rozwijanej oferty sprzedaży komponentów PV skłoniły nas do poszukiwania nowych, zagranicznych kierunków zbytu. Podjęliśmy decyzję o wejściu do Węgier z uwagi na atrakcyjność rynku ukierunkowaną na rozwój odnawialnych źródeł energii, a jednocześnie wypracowane relacje z lokalnym dystrybutorem. Współpraca w oparciu o model partnerski pozwoli nam z jednej strony zaoferować najwyższej jakości urządzenia, z drugiej umożliwia wykorzystanie know how i wiedzy dot. specyfiki rynku węgierskich kooperantów, którzy już odbierają pierwsze zapytania o produkty z naszego asortymentu
-
mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

Węgierski rząd zapowiada osiągnięcie neutralności energetycznej na poziomie 90 proc. do 2030 roku (jednocześnie w tym okresie zaprzestając produkcji energii opartej na węglu). Główną składową rozwijanego miksu energetycznego kraju będzie fotowoltaika oraz energetyka jądrowa. Rozwój segmentu OZE jest wspierany przez szereg zachęt i ułatwień, jak dopłaty i bezkosztowe pożyczki (w tym do realizacji prosumenckich instalacji PV).

- Pierwszą sprzedaż chcemy zrealizować na przełomie 2020 i 2021 roku. Co ważne, panele i urządzenia PV będą oferowane pod marką Sunday Energy - dodaje Michał Sochacki.

W ramach dodatkowych działań wspierających lokalnych partnerów, spółka uruchomiła profil na portalu Facebook, dedykowany węgierskim klientom który, już generuje merytoryczne zapytania dot. produktów
z oferty: https://www.facebook.com/sundayenergyhungary.

Sunday Energy zakłada przeprowadzenie do końca 2020 roku emisji akcji na platformie Crowdconnect.pl. Spółka planuje pozyskać do 4 mln zł, dedykowanych wzrostowi skali sprzedaży paneli i inwerterów oraz rozwojowi nowych usług dla branży, takich jak zarządzanie komponentami PV na rynku wtórnym i budowa narzędzi poprawiających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi.

Spółka współpracuje z wiodącymi globalnymi producentami wysokiej jakości ogniw słonecznych, jak Anhui Daheng Energy Technology Co., Ltd., znany pod marką DAH Solar. Koncern posiada sieć sprzedaży w ponad 50 krajach, istnieje na rynku od 2009 roku i dynamicznie buduje portfel rozwiązań patentowych. Panele DAH Solar zostały zatwierdzone przez międzynarodową certyfikację TUV, CE, CEC, INMETRO, FIDE.

- Krajowy rynek pozostaje dla Sunday Energy podstawowym kierunkiem o nieograniczonych możliwościach rozwoju skali biznesu. Dotychczasowe dane wskazujące na dynamiczne wzrosty mocy zainstalowanej w fotowoltaice, jak również polityka gospodarcza zakładająca udział energii PV w 2030 roku na poziomie kilkukrotnie wyższym wobec 2,7 GW obecnie, pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość  - podsumowuje Prezes Zarządu.

W obszarze handlu hurtowego firma współpracuje z wykonawcami farm PV, hurtowniami elektrycznymi, dużymi firmami instalatorskimi, przedsiębiorstwami (np. pieczarkarnie) i sklepami internetowymi. Handel detaliczny Sunday Energy prowadzi poprzez własny sklep e-commerce https://sundayenergy.pl/panele-fotowoltaiczne/ i kieruje ofertę do osób prywatnych, odbiorców końcowych i małych instalatorów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus