Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory z 0,89 mln zł zysku operacyjnego w Q1-Q3 2020

Udostępnij

GIF (GAMFACTOR), producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, wypracował od stycznia do września 2020 roku 1,95 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wobec 0,37 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł wobec 0,33 mln zł straty w 2019 roku. W lipcu br. spółka przeprowadziła pierwszą emisję publiczną akcji, w ramach której pozyskała ponad 17 mln zł na produkcję i marketing gier i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zgodnie z zapowiedzianą strategią rozwoju studio obecnie koncentruje się na projektach plasowanych w wyższym segmencie rynkowym, o znacząco wyższych budżetach niż dotychczas produkowane gry.

- Wypracowane od stycznia do września przychody netto spółki są pięciokrotnie wyższe od tych, które odnotowaliśmy w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,89 mln zł. Miniony okres był w historii Gaming Factory przełomowy – dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut na Głównym Rynku poprzedziła pierwsza oferta publiczna, którą z sukcesem przeprowadziliśmy. Aktualnie pracujemy nad trzema projektami, których łączny budżet produkcyjny i marketingowy przekroczy 3 mln złotych. Dwa z tych projektów zapowie nowopowstała spółka zależna Vision Edge Entertainment, której jesteśmy większościowym udziałowcem – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

W ramach zakończonej w lipcu br. pierwszej publicznej oferty akcji, w której Gaming Factory uplasowała wszystkie akcje nowej emisji oraz pakiet 275 000 akcji należący do trzech największych akcjonariuszy spółki, firma pozyskała nieco ponad 17 mln zł. Połowa akcji trafiła na konta inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła ponad 89 proc. Około 70 proc. wpływów z emisji spółka przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem.

23 lipca Gaming Factory zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie trwa proces rejestracji praw do akcji (PDA) przesz Krajowy Rejestr Sądowy, który wydłuża się z uwagi na tzw. „tryb pandemiczny” pracy tej instytucji. Spółka na bieżąco śledzi sprawę i wysyła do KRS oficjalne monity za pośrednictwem kancelarii prawnej. O pozytywnym rozstrzygnięciu sprawy poinformuje stosownym raportem bieżącym i niezwłocznie rozpocznie pozostałe procedury związane z dopuszczeniem akcji serii E do obrotu.

W zakresie bieżących zdarzeń operacyjnych, z końcem września odbyła się premiera Commander ’85 wersji na PC i Xbox One, której Gaming Factory jest współwydawcą. Miesiąc wcześniej spółka zaprezentowała na platformie Steam najnowszy projekt ze swojego autorskiego portfolio – Pizza Simulator. Tytuł zadebiutuje w wersji na PC oraz na konsolach Sony i Microsoftu w 2021 roku.

Inne zapowiedziane tytuły z portfolio wydawniczego producenta i wydawcy gier, m.in. Bakery Simulator, Castle Flipper czy Ironsmith Medieval Simulator, trafią do sprzedaży w pierwszym i drugim kwartale przyszłego roku. Aktualizacja harmonogramu premier nastąpiła w porozumieniu ze współwydawcą – Ultimate Games - i została podjęta z uwagi na konieczność dopracowania gier.

Łącznie wishlista wszystkich projektów na platformie Steam, w które zaangażowane jest Gaming Factory, kształtuje się na poziomie 470 tys. zapisów.

- Liczna społeczność graczy, z którą jesteśmy w stałym kontakcie za pośrednictwem naszych kanałów – przede wszystkim na platformie Steam i Discordzie – motywuje nasz zespół do wytężonych działań w zakresie dostarczania wysokiej jakości gier, co może przełożyć się na wyniki sprzedażowe naszej spółki. Ponadto na przełomie 2020 i 2021 roku planujemy zapowiedzi nowych tytułów celujących w segment indie premium. Ich realizacją zajmie się wspomniana wcześniej Vision Edge Entertainment. Pozyskiwanie nowych zespołów deweloperskich do współpracy, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz powiększanie bazy graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus