Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SoftBlue SA przejmuje biznes notowanego na NewConnect operatora telekomunikacyjnego

Udostępnij

SoftBlue SA, notowana na NewConnect spółka IT, dywersyfikuje swoją działalność. Firma za 0,5 mln zł sfinalizowała transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl SA. Tym samym SBE (SOFTBLUE) nabyło prawa do całości biznesu firmy telekomunikacyjnej. W jej strukturach utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. ECL (EASYCALL) na bieżąco współpracuje z podmiotami takimi jak Orange i Netia. Warszawska spółka była laureatem rankingu Delloite Fast 50 CE. Po trzech kwartałach 2020 easyCALL.pl SA odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.

- Do tej pory skupialiśmy się  na dziedzinach w obszarze software i IoT (Internet Rzeczy). Dzięki dokonanemu zakupowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl rozwijamy nasze działania także w obszarze telekomunikacji. W pierwszej kolejności zajmiemy się stworzeniem i dostarczeniem do easyCALL.pl dedykowanych dla tego modelu biznesowego systemów technologicznych, które zapewnią doświadczeni programiści SoftBlue. Dotąd easyCALL.pl bazowało na gotowych rozwiązaniach, chcemy to zmienić. Pozwolą nam na to posiadane narzędzia i wiedza z zakresu New Technology – informuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Przejęliśmy całość biznesu easyCALL.pl, w tym pracowników firmy, kontakty biznesowe i kontrakty, także z dużymi markami, jak Netia i Orange. Ufam, że transakcja będzie miała przełożenie na nasze przyszłe wyniki finansowe, a także porzeszenie oferty produktów SoftBlue – dodaje prezes zarządu SoftBlue.

 

EasyCall.pl to założona w 2005 r. warszawska firma świadcząca usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii internetowej VoIP oraz stacjonarnej WLR wraz z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Produkty kierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Firma posiada również usługi dla operatorów hurtowych i resellerów. Innowacyjny system easyRESELLER umożliwia uruchomienie usług telekomunikacyjnych pod własną marką. W ten sposób umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego firmy, dodając do katalogu usług ofertę usług easyCall.pl. Warszawska spółka jest również  autorem usługi Wirtualnej Centrali VPBX, która umożliwia z poziomu przeglądarki internetowej skorzystać z usługi komunikacyjnej w ,,chmurze’’ bez konieczności posiadania dodatkowego sprzętu.  – Nie dziwi mnie fakt, że w firmę easyCALL.pl od dawna wierzą inwestorzy z branży. Wśród nich jest m.in. Artur Górski, który w swoim portfolio posiada także udziały m.in. w firmach Synerga, OneMore, czy TopLevelTennis – komentuje Michał Kierul. – Ze względu na atrakcyjny model działalności marki easyCALL.pl chcemy wyjść z jej usługami do szerokiego grona odbiorców. – dodaje.

W 2014 r. easyCall.pl zostało sklasyfikowane na 39. miejscu w rankingu Delloite Fast 50 CE. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect.

SoftBlue od lat działa w obszarze IoT. Najnowszym rozwiązaniem firmy dedykowanym klientom przemysłowym jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. To nowoczesny rejestrator do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni.

Jednocześnie, jako prekursor tematyki antysmogowej w Polsce, SoftBlue jest twórcą systemu AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w Polsce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus