Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Liczba klientów 4Mobility w 2020 roku wzrosła o 40-proc.

Udostępnij

Spółka podaje, że od drugiego kwartału br., po pierwszej fali pandemii koronawirusa notuje stały wzrost klientów oraz przychodów. Jednocześnie kończy proces rozbudowy swojej floty samochodów zwiększyła także zasięg swojej aplikacji o nową lokalizację – Wrocław.

Stały wzrost mimo pandemii

Biorąc pod uwagę ostatnie półrocze 2020 r., 4MB (4MOBILITY) już w połowie grudnia odnotowała o 23% więcej zarejestrowanych użytkowników, niż w okresie lipiec-grudzień 2019.  Według szacunków Spółki liczba użytkowników do końca 2020 r. finalnie wzrośnie o prawie 40% względem 2019 r. Jednocześnie spółka prognozuje, że w okresie lipiec-grudzień 2020 znacząco wzrośnie liczba dokonanych rezerwacji przez użytkowników, których  będzie o 15% więcej niż w ubiegłym roku. Łącznie, dzięki wzrostowi krótkich i długich wynajmów 4Mobility zwiększyło w III kw. przychody w ujęciu kwartał do kwartału o ok. 50% oraz w ujęciu rok do roku – o ok. 30%.

- Przy wybuchu pierwszej fali pandemii, czyli wiosną, kiedy nastąpił lockdown, odnotowaliśmy pewne spadki. Zgodnie z przypuszczeniami było to jednak krótkotrwałe. Po zniesieniu obostrzeń administracyjnych związanych z reżimem sanitarnym nasi klienci szybko do nas wrócili. Notujemy też stały wzrost nowych użytkowników naszej aplikacji. Prawdopodobnie korzystają z naszych pojazdów chcąc minimalizować ryzyko zakażenia COVID-19 ryzyko np. w środkach transportu zbiorowego. W związku z tym wprowadzamy kolejną nowość w car-sharingu, umożliwiającą naszym użytkownikom zamówienie podstawienia pod wskazany adres zdezynfekowanego, umytego i zatankowanego auta przy pomocy naszej autorskiej aplikacji mobilnej – podsumowuje Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.

Wcześniej wprowadziliśmy specjalne pakiety promocyjne pozwalające na dłuższe korzystanie z auta na bardzo korzystnych warunkach, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Nasi klienci mają możliwość zarezerwowania auta na dni, tygodnie, a nawet miesiące. Dzięki temu zamiast robić kilka czy kilkanaście krótkich rezerwacji, dokonują jednej rezerwacji pakietowej, którą mogą później przedłużyć
– dodaje Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.

Dwukrotnie zwiększona flota i nowe lokalizacje

4Mobility kończy proces rozbudowy swojej floty samochodów o auta marki AUDI i modele takie jak Q2 i A3. Do końca roku będzie mogła udostępnić klientom w aplikacji 400 aut,  z których 80% stanowią pojazdy premium. Pomimo jesiennych ograniczeń, związanych z pandemią koronawirusa, spółka uruchomiła też swoje usługi w kolejnym mieście - Wrocławiu. Po Nowym Roku spółka planuje udostępnić swoje samochody również w Krakowie.

Nowe pojazdy uzupełniły naszą flotę we wszystkich pięciu największych polskich aglomeracjach. Należy tu dodać, że jej wzrost nastąpił w tym roku, pomimo ograniczeń w produkcji samochodów w Europie spowodowanych pandemią. Naszym celem na 2021 r. będzie umocnienie swojej pozycji w dotychczasowych lokalizacjach. Nie rezygnujemy jednak z pilotaży usługi w mniejszych ośrodkach
– przekonuje Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus